Ingezonden persbericht



Obvion BudgetPlanner ondersteunt klanten bij financiële problemen

Na succesvolle pilot is nieuwe service beschikbaar voor alle klanten

Heerlen, 23-09-2009 - Obvion introduceert de Obvion BudgetPlanner. Een nieuwe service voor klanten met financiële problemen of voor wie een financiële probleemsituatie dreigt. Een specialist van de onafhankelijke Stichting LearnCare geeft de klant inzicht in zijn financiën om zo samen tot een realistische oplossing te komen. Obvion wil met deze nieuwe service voorkomen dat een klant in (verdere) financiële problemen raakt.

Obvion gaat zorgvuldig en verantwoord te werk bij de verstrekking van geldleningen. Door werkloosheid of een echtscheiding bijvoorbeeld kan het toch voorkomen dat een klant te maken krijgt met een betalingsachterstand. De dienstverlening van Obvion blijft onverminderd van kracht nadat een hypotheek is afgesloten. Dit doet de geldverstrekker onder andere door middel van de Obvion BudgetPlanner. Deze nieuwe service wordt aangeboden in samenwerking met de onafhankelijke Stichting LearnCare. Een specialist van deze stichting analyseert samen met en met toestemming van de klant diens financiën. Van daaruit wordt gewerkt aan een persoonlijke en structurele oplossing. Daarbij kan de Obvion BudgetPlanner zowel voor als na het ontstaan van een betalingsachterstand worden ingezet.

Realistische oplossing zoeken
De Obvion BudgetPlanner kan op verschillende momenten door Obvion worden ingeschakeld: bij een betalingsachterstand, bij een onderhandse verkoop met tekort ter aflossing van de renteschuld, als een intermediair concludeert dat een klant in financiële moeilijkheden dreigt te komen en als een klant zelf contact opneemt met Obvion. In opdracht van Obvion en met toestemming van de klant wordt allereerst de financiële situatie van de klant geanalyseerd. Aan de hand van een persoonlijk gesprek bij de klant thuis worden inkomsten, uitgaven en eventuele schulden in kaart gebracht om tot een oplossing te komen. Ook kijkt de BudgetPlanner naar inkomsten die de klant mogelijk nog misloopt, zoals bijvoorbeeld een belastingteruggave of een zorgtoeslag.

Beschikbaar voor alle klanten
De Obvion BudgetPlanner is eerder dit jaar al geïntroduceerd bij een beperkte groep klanten van Obvion met betalingsproblemen. Reacties uit de evaluaties zijn positief. Douwe Dijkstra, Adjunct-Directeur van Obvion: "Klanten vinden het erg prettig samen met de Obvion BudgetPlanner zaken op een rij te zetten. Het geeft ze een fijn gevoel dat Obvion deze service biedt en meedenkt, ook als het tegenzit. En dat is precies wat we met de Obvion BudgetPlanner willen bereiken. We zien het als onze verantwoordelijkheid om samen met de klant te zoeken naar een realistische oplossing. Daarom bieden wij de BudgetPlanner kosteloos aan." De Obvion BudgetPlanner is nu beschikbaar voor alle klanten. Ook voor klanten die een hypotheek hebben met Nationale Hypotheek Garantie.

Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een hypotheekbedrijf dat als doel heeft de consument financieel onbezorgd te laten wonen tijdens de gehele looptijd van de hypotheek. Vanuit het belang van consument en maatschappij staan hierbij drie beloftes centraal: betrouwbaar advies, helderheid en ontzorgende dienstverlening. Obvion werkt daarom uitsluitend met onafhankelijke intermediairs. Obvion opereert vanuit Heerlen met 350 betrokken medewerkers. De hypotheekverstrekker is in 2002 voortgekomen uit een samenwerkingsverband van Rabobank en ABP.




Ingezonden persbericht