Ingezonden persbericht


PASW® Direct Marketing van SPSS biedt marketeers snelle en eenvoudige statistische analyses ~ Direct marketingoplossing helpt marketeers efficiënt nieuwe klanten te werven ~

Het werven en behouden van klanten blijft een grote uitdaging voor marketeers. Door stijgende portokosten, krappere budgetten, een veelvoud aan kanalen en CRM-systemen die te weinig opleveren, is het belangrijker dan ooit om statistische analyses in te zetten bij de planning en uitvoering van direct marketingcampagnes.

Om marketeers te helpen bij deze uitdaging introduceert SPSS, wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor Predictive Analytics, PASW® Direct Marketing. Deze oplossing automatiseert de analyse van klanten, prospects en campagnes. PASW Direct Marketing is een uitbreiding voor PASW Statistics 18 en ontworpen voor zakelijke gebruikers zodat geen voorkennis van geavanceerde statistiek vereist is. Met de software worden klant- en marktgegevens geanalyseerd om betere resultaten te behalen op het gebied van klantaankopen, respons op aanbiedingen, of loyaliteit en tevredenheid.

Analyses die voorheen verschillende stappen en kennis van statistische technieken vereisten, duren nu slechts enkele minuten waardoor meer gerichte en effectieve campagnes kunnen worden uitgevoerd. PASW Direct Marketing beschikt over een intuïtieve interface die ervoor zorgt dat marketeers snel geavanceerde analyses kunnen doen aan de hand van zes analytische procedures. Deze omvatten 'recency, frequency en monetary value' (RFM)-analyse, cluster-analyse en prospect profilering. Daarnaast kunnen marketeers met PASW Direct Marketing hun campagnes naar potentiële klanten verbeteren door de analyse van postcodegegevens, aankoopkans en testcampagnes.

Voor marketeers geldt nog steeds de oude uitspraak 'de helft van het geld dat wordt uitgegeven aan marketing is verspild, de vraag blijft alleen voor welke helft dit geldt'. Organisaties kunnen snel de waarde van hun marketingbudget vergroten door klanten en prospects te selecteren waarbij campagnes het meeste effect hebben. Zo kan met een analyse van de aankoopkans, welke gebaseerd is op eerdere responsinformatie en klantkarakteristieken, worden bepaald welke klanten en prospects het meest geneigd zijn om te reageren op een aanbieding. Dit zorgt ervoor dat mensen die de minste kans hebben te reageren geschrapt worden van de maillijsten. Op deze manier worden resources optimaal ingezet om te zorgen dat elke klantinteractie winstgevend is.

"Wij maken gebruik van onderzoek en op data gebaseerde inzichten om merken te helpen zich te differentiëren in zeer competitieve sectoren", zegt Gina Miller, vicepresident en director customer engagement bij Colman Brohan Davis, Inc. http://www.cbdmarketing.com/, een bedrijf voor merkstrategie en creatieve marketing. "We zijn continu bezig om kosteneffectievere, strategische communicatie te ontwikkelen die uiteindelijk omzet genereert. PASW Direct Marketing is een slimme toepassing die zorgt voor meer gerichte campagnes waardoor we beter in staat zijn de beste klanten te identificeren, behouden en koesteren."

"De beste marketeers kiezen voor een wiskundige aanpak om klanten beter te begrijpen en campagnes te optimaliseren", zegt Jaap Vink, senior principal bij SPSS Benelux. "Weten welke klanten je precies moet benaderen - en belangrijker, welke niet - zorgt voor minder verspilling en een snelle terugverdientijd van campagnes, waardoor marketing niet langer gezien wordt als puur een kostenpost. PASW Direct Marketing en alle nieuwe modules die nu beschikbaar zijn met PASW Statistics 18 bieden uitgebreide functionaliteit die de bruikbaarheid van geavanceerde analyses op één platform vergroot."

Prijs en beschikbaarheid
Alle PASW Statistics 18 modules zijn nu beschikbaar voor Windows-, Linux- en Mac-platforms op de desktop; en voor Windows, Solaris, Linux, AIX en HP/UX op de server. De prijzen van PASW Direct Marketing en de andere PASW Statistics 18 modules zijn beschikbaar in de SPSS Web Store.