Endemol Entertainment

Endemol Nederland ontwikkelt campagne Chinese Festival of Lights voor Dierenpark Emmen

Endemol Nederland heeft de pitch gewonnen voor een communicatiecampagne rond een imposant winterevenement dat Dierenpark Emmen dit najaar introduceert. 'China, festival of lights' is een sfeervol lichtspektakel dat nog niet eerder in Europa is vertoond. Endemol ontwikkelde een totaalconcept dat het beste aansluit op de ambities van het Dierenpark. Peter Adrichem, Algemeen Directeur Endemol Nederland, is verheugd over het winnen van de pitch. "Hoewel televisie de core business van Endemol is, onderstreept deze samenwerking opnieuw dat we als producent aanbieder zijn van creatieve content en dat is, zoals uit ons aandeel bij dit bijzondere project blijkt, in zeer brede zin. Verschillende disciplines binnen Endemol hebben elk vanuit hun eigen invalshoek een bijdrage geleverd aan deze crossmediale campagne."

Hans Bosma, Algemeen Directeur Dierenpark Emmen: "Met het unieke 'China, festival of lights' hopen we jong en oud kennis te laten maken met een indrukwekkend lichtspektakel dat nog niet eerder in Europa vertoond is. Dat verdient een goede introductie. Met dit initiatief lonken we naar 2010, want vanaf dat moment start de bouw van ons nieuwe belevingspark waarbinnen natuur en cultuur met elkaar verenigd worden."

Vanaf 13 november ondergaat het Dierenpark in de avonduren een rigoureuze gedaantewisseling. De reguliere bewoners maken dan plaats voor 32 reusachtige lampionnen en lichtsculpturen waarvan sommigen van 100 meter lang en 17 meter hoog, die tijgers, pauwen en olifanten op kleurrijke wijze tot leven lijken te brengen. Meer informatie vindt u op: www.chinafestivaloflights.nl

Contact: Daan den Heeten via daan.den.heeten@endemol.nl