Onderwijsbijeenkomst over Persoonlijk Assistent voor Leraren in Delft


"Studenten als Persoonlijk Assistent voor Leraren"

ZUID HOLLAND, 20090916 -- De TU Delft organiseert op 22 september 2009 de kick-off bijeenkomst over de Persoonlijk Assistent voor Leraren (PAL). Ervaren, nieuwe en toekomstige deelnemers aan het PAL-project komen samen voor het uitwisselen van informatie en ervaringen. Het Platform Bèta Techniek zal de PAL-stimuleringsbijdrage toelichten. Dit is een subsidie voor werving, selectie en professionalisering van de PAL.

De interactieve bijeenkomst wordt georganiseerd in samenwerking met onderwijsbureau Bètawijs. `De nieuwe mogelijkheid om studenten in te zetten in het voortgezet onderwijs biedt kansen die wij graag zo goed mogelijk benutten', aldus Ariane Timmer van de TU Delft.

Bètawijs zet al enige jaren studenten in ter ondersteuning op scholen. Lotte bij de Leij van Bètawijs: `Steeds meer scholen zien de meerwaarde van deze jonge, flexibele en enthousiaste krachten waarmee actuele kennis de school in wordt gebracht.' De afgelopen jaren hebben PAL-studenten hun bijdrage geleverd in hun eigen vakgebied. Uiteenlopend van het ontwikkelen van nieuwe overkoepelende Bèta-lesprogramma's tot het opzetten van een poëziegroep voor de vakgroep Nederlands.

Naast de inbreng van academische kennis is een PAL-student een paar extra handen in de klas die de docent ontlast. Uit een enquète die Bètawijs hield onder zijn medewerkers blijkt dat ongeveer 50% van de PAL-studenten positiever tegen het beroep van docent aankijkt. Meer dan 25% hiervan overweegt om voor een paar jaar docent te worden.

Bètawijs





Ingezonden persbericht