Ingezonden persbericht


Ilse media signaleert: mobile advertising in de lift
- Sterke stijging mobiel bereik vormt omslagpunt voor adverteerders -

Amsterdam, 22 september 2009 - Nederlands grootste digitale uitgever ilse media ziet een sterke stijging (10% per maand) in het mobiele verkeer naar ruim 45 miljoen pageviews en 750.000 unieke bezoekers per maand op haar mobiele kanalen. Met de stijging signaleert ilse media ook een toename in de bereidheid van adverteerders om te experimenteren en te investeren in mobile advertising.

Mobile advertising mogelijkheden
"Naast het essentiële bereik op mobiel zijn het de verregaande targeting- en interactieve advertising mogelijkheden die adverteerders definitief over de streep trekken", zegt Menno Biesiot, business developer mobile bij ilse media. "Zo kun je targeten op toestel, operator, tijdstip en content. Daarnaast zien we steeds meer adverteerders die uitingen speciaal voor de mobiele telefoon laten ontwikkelen: van banners, tot mobiele homepage take-overs, van sponsordeals tot rich media functionaliteiten zoals het achterlaten van e-mailadressen of click-to-call buttons."

Mobiele pioniers: adidas en NIVEA for Men
"We zien dat adverteerders het mobiele kanaal als onderdeel van de middelenmix serieus nemen", zegt Biesiot. "In samenwerking met adidas realiseerden we de allereerste mobiele homepage takeover op mobiel.nu.nl die één dag in het teken stond van de nieuwe voetbalschoenen van Lionel Messi. En NIVEA for Men sponsorde gedurende de Tour de France exclusief de eerste mobiele tourspecial van NUsport.nl, Sportweek.nl en Fiets.nl. De co-branded homepage linkte naar een mobiele landingssite van NIVEA for Men waar gebruikers e-mailadressen konden achterlaten voor de NIVEA for Men nieuwsbrief."

Het mobiele netwerk van ilse media en Sanoma bestaat uit 20 mobiele websites, met mobiel.nu.nl, startpagina.mobi en mobiel.viva.nl in de top 3. De sterke stijging van het mobiele bereik ligt in het feit dat ilse media vanaf begin 2006 heeft geïnvesteerd in mobiel internet met de doorvertaling van veel grote titelsites naar mobiel en in de ontwikkeling van iPhone apps voor onder andere NU.nl en Startpagina.nl.

VOOR DE REDACTIE
Een voorbeeld van de mobiele homepage takeover is beschikbaar via: http://marketing.ilsemedia.nl/Mobiele_homepagetakeover.jpg Een voorbeeld van de sponsoring van de mobiele tourspecial van NUsport.nl is beschikbaar via: http://marketing.ilsemedia.nl/Mobiele_tourspecial.jpg

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 140 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Ilse media exploiteert tevens de vrouwensites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl. Sinds 2006 is ilse media ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van ilse media bestaat inmiddels uit 20 websites en iPhone apps, waaronder Startpagina.mobi, mobiel.NU.nl, web-log.mobi, mobiel.Kieskeurig.nl en Hier.nl. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.