Ilse media signaleert: mobile advertising in de lift
- Sterke stijging mobiel bereik vormt omslagpunt voor adverteerders -
Amsterdam, 22 september 2009 - Nederlands grootste digitale uitgever ilse media ziet een sterke stijging (10% per maand) in het mobiele verkeer naar ruim 45 miljoen pageviews en 750.000 unieke bezoekers per maand op haar mobiele kanalen. Met de stijging signaleert ilse media ook een toename in de bereidheid van adverteerders om te experimenteren en te investeren in mobile advertising.
Mobile advertising mogelijkheden
"Naast het essentiële bereik op mobiel zijn het de verregaande targeting- en interactieve advertising mogelijkheden die adverteerders definitief over de streep trekken", zegt Menno Biesiot, business developer mobile bij ilse media. "Zo kun je targeten op toestel, operator, tijdstip en content. Daarnaast zien we steeds meer adverteerders die uitingen speciaal voor de mobiele telefoon laten ontwikkelen: van banners, tot mobiele homepage take-overs, van sponsordeals tot rich media functionaliteiten zoals het achterlaten van e-mailadressen of click-to-call buttons."
Mobiele pioniers: adidas en NIVEA for Men
"We zien dat adverteerders het mobiele kanaal als onderdeel van de middelenmix serieus nemen", zegt Biesiot. "In samenwerking met adidas realiseerden we de allereerste mobiele homepage takeover op
Het mobiele netwerk van ilse media en Sanoma bestaat uit 20 mobiele websites, met
VOOR DE REDACTIE
Een voorbeeld van de mobiele homepage takeover is beschikbaar via:
Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 140 websites, waaronder
Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.