Onderwijs aan zieke leerlingen: minisymposium
Op 6 november organiseert de CG-Raad een minisymposium over onderwijs
aan zieke leerlingen. Dit gebeurt in samenwerking met Ziezon, het
Landelijk Netwerk ziek zijn en onderwijs. Het minisymposium maakt deel
uit van het openingscongres Tijd voor leven van de Week Chronisch
Zieken 2009.
Het zieke kind staat centraal op dit minisymposium. Met artsen, ouders,
docenten en andere betrokken wil de CG-Raad van gedachten wisselen over hoe
onderwijs aan zieke leerlingen georganiseerd kan worden.
Onderwijs aan zieke leerlingen
Tijdens dit symposium komen de volgende vragen voorbij:
* Hoe is het onderwijs aan zieke kinderen in Nederland geregeld?
* Hoe hou je als ouders en school een ziek kind betrokken bij
school?
* Hoe ligt de balans tussen vrije tijd en school voor zieke
kinderen?
* Wat betekent het voor de klasgenoten als een kind langdurig ziek
is?
* Welke ondersteuning is er voor scholen en ouders?
Verschillende sprekers laten hun licht schijnen over het thema en er is een
paneldebat. Een aantal organisaties geeft aan het einde van het symposium
korte presentaties over concrete handreikingen voor ouders. Deze
handreikingen stellen ouders en scholen in staat verder te werken aan goed
onderwijs voor zieke leerlingen.
Deelnemen?
Het openingscongres van de Week Chronisch Zieken duurt de hele dag. In het
middaggedeelte kunt u van 13.30-15.30 uur deelnemen aan een aantal
minisymposia. U heeft keuze uit acht onderwerpen, waaronder 'Onderwijs aan
zieke leerlingen', het minisymposium van de CG-Raad. Meldt u zich vooral
tijdig aan. Dan bent u zeker van een plaats op het minisymposium van de
CG-Raad.
Aanmelden
Het openingscongres 'Tijd voor leven' is op vrijdag 6 november 2009 in
Nieuwegeins Business Center in Nieuwegein.
* Klik hier voor het inschrijfformulier voor het minisymposium en
openingscongres Week Chronisch Zieken.
* Klik hier voor het programma van openingscongres Tijd voor leven.
(PDF-bestand)
(Geplaatst: 22 september 2009)
---
Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland