Gemeente Almere

Virtuele medewerkster Ally nu ook op iGoogle

22-09-2009

Ally op Almere.nl Ally, de virtuele medewerkster van de gemeente Almere, beantwoordt nu ook vragen op iGoogle*. Ally geeft inwoners en geĂŻnteresseerden online antwoord op vragen over Almere. De gemeente maakt Ally hiermee beter toegankelijk voor nog meer mensen.

Ally (spreek uit: Allie zoals in Almere) is de virtuele medewerkster van de gemeente Almere. Zij weet het antwoord op allerlei vragen over Almere en de gemeentelijke dienstverlening. Door een vraag aan Ally te stellen, krijgt de bezoeker gemakkelijk antwoord of komt op de juiste plek op de website terecht.

Beter toegankelijk
Via iGoogle is Ally nog beter toegankelijk. Om een vraag te stellen hoeft u niet meer naar Almere.nl: Ally is direct beschikbaar vanaf iGoogle. Dit is een persoonlijke startpagina met alle informatie en toepassingen die de gebruiker interessant, leuk of bijzonder vindt. iGoogle is in te stellen via www.igoogle.nl. Na het aanmaken van een eigen pagina kan Ally worden toegevoegd. Vervolgens staat Ally dag en nacht klaar om vragen te beantwoorden.

U vindt Ally door op iGoogle te klikken op 'items toevoegen' (rechtsbovenin), op de pagina die zich dan opent vindt u rechtsbovenin een zoekbox ('zoeken naar gadgets'). Daar typt u in: 'ally almere'. De pagina met de iGoogle-gadget opent zich en met de knop 'nu toevoegen'voegt u Ally toe aan uw eigen iGoogle-pagina. Via de link hier rechts gaat u direct naar deze pagina. U vind rechts ook een link met meer informatie over iGoogle.

Ally
Ally begon in 2008 op de Hyvespagina van de gemeente: gemeentealmere.hyves.nl. Sinds maart 2009 kunnen mensen haar ook vragen stellen op de gemeentelijke website Almere.nl. In plaats van op Hyves is Ally nu op iGoogle te vinden.

Digitale dienstverlening
De ontwikkeling van Ally is een van de manieren waarop de gemeente Almere aan haar digitale dienstverlening werkt. Daarnaast zijn steeds meer producten digitaal beschikbaar via het Digitaal Loket. Door gebruik te maken van moderne ICT-toepassingen wil de gemeente bovendien afhandeltijden en wachttijden verkorten.