MarketResponse lanceert website voor klantvriendelijkste bedrijf

25/08/2009 12:07

MarketResponse


-Rode Loper van 2009 gezocht-

Leusden, 25 augustus 2009 - Op dinsdag 25 augustus wordt de website www.klantvriendelijkstebedrijf.nl gelanceerd. Met behulp van deze website gaat onderzoeksbureau MarketResponse op zoek naar klantvriendelijke ervaringen van consumenten. Bedrijven kunnen op deze website hun klantvriendelijkste klantcase plaatsen. Tijdens de uitreiking van het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland op 22 september wordt dit jaar voor het eerst een nieuwe prijs geïntroduceerd. De ervaringen die consumenten en bedrijven achterlaten op de website dingen mee naar de prijs voor 'Rode Loper van 2009'.

Klantbewustzijn

Bedrijven zijn zich anno 2009 nog steeds niet bewust van de wensen die hun klanten hebben bij een winkelbezoek. Uit vooronderzoek van MarketResponse naar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is gebleken dat de consument zich nog steeds regelmatig ergert aan het gebrek aan klantbewustzijn onder bedrijven. Onvriendelijk personeel is de grootste ergernis van consumenten bij een winkelbezoek. De Nederlandse consument vindt het niet klantbewust als bedrijven slechte service verlenen, problemen niet (goed) oplossen of personeel in dienst heeft met een ongeïnteresseerde houding. De consument stelt steeds meer eisen aan dienstverlening en verwacht daarbij optimale service.

De consument winkelt het liefst bij bedrijven met meedenkend en eerlijk personeel met een hoge servicegerichtheid. Volgens Cris Donze, expert klantmanagement bij MarketResponse, komt dit doordat consumenten steeds meer keuze mogelijkheden hebben: 'Als bedrijf A mij niet goed behandeld, dan ga ik gewoon naar bedrijf B. De consument is eraan gewend geraakt met een rode loper te worden ontvangen. Dit is ook terug te zien bij de winnaar van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland van de afgelopen twee jaar, Jumbo, die het meest wordt geroemd voor zijn klantgerichtheid'.

Uitreiking meest klantvriendelijke bedrijf en Rode Loper van 2009

Op 22 september wordt in Leusden het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland bekend gemaakt. Bij dit evenement wordt dit jaar ook voor het eerst de 'Rode Loper van 2009' bekend gemaakt. Het onderzoek en het evenement zijn een initiatief van MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten'. Meer informatie over de uitreiking is te vinden op de website van MarketResponse. MarketResponse vraagt consumenten hun klantvriendelijkste ervaring met hen te delen op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl Bedrijven worden opgeroepen op de website hun klantvriendelijkste case te plaatsen.

Over MarketResponse

MarketResponse is één van de grootste onafhankelijke research consultancy bureaus van Nederland. Op basis van fact based research helpt MarketResponse haar klanten om een maximaal rendement te halen uit het managen van klanten, medewerkers, portfolio en communicatie. Doel is om de bedrijfsdoelstellingen te realiseren.





http://www.klantvriendelijkstebedrijf.nl