Sanoma Uitgevers en Unamic/HCN verlengen samenwerking
ALMERE, 20090921 -- De samenwerkingsovereenkomst met betrekking tot het outsourcen van klantprocessen van Sanoma Uitgevers aan Unamic/HCN is onlangs verlengd. Sinds 2006 verzorgt Unamic/HCN het klantcontact met de abonnees van Sanoma Uitgevers, jaarlijks ongeveer 1,1 miljoen contacten die via de telefoon, post en e-mail afgehandeld worden.
Vanuit haar contactcenters in Nederland en offshore in Turkije heeft Unamic/HCN het klantcontact voor Sanoma Uitgevers middels `Rightsourcing' ingericht waardoor de afgelopen 3 jaar uitstekende resultaten zijn behaald op het gebied van klanttevredenheid (groei naar 95%) en kostenbesparingen (10-15%). Bij Rightsourcing wordt gekeken naar de optimale combinatie van onshore en offshore klantcontactactiviteiten op het gebied van service, sales en backoffice waarbij kostenflexibilisering en/of kostenverlaging met behoud van klanttevredenheid de hoofddoelstellingen zijn. Mede door continue investeringen in de ontwikkeling van de 120 contactcenter adviseurs zijn partijen erin geslaagd de customer service organisatie te transformeren van een `cost center' naar een `value center'. Dit laatste werd in 2009 nog door het Platform Outsourcing Nederland beloond met een Outsource Award.
Henk Scheenstra, COO Print bij Sanoma Uitgevers: "Wij zijn enthousiast over de samenwerking met Unamic/HCN. Zij weten met hun professionele aanpak goede resultaten te behalen op gebied van klanttevredenheid en -behoud. Met tevredenheid zetten wij onze samenwerking voort."
Simon Verzijl, directeur Unamic/HCN: "Naast het afhandelen van de klantcontacten met abonnees kent deze uitbesteding ook een `pilot factory'; een proeftuin waarin doorlopend proposities op inbound klantcontact worden getest. We zijn dus constant aan het kijken hoe we de waarde van het klantcontact kunnen verhogen."
Over Unamic/HCN - www.unamic.com
Unamic/HCN is actief op het gebied van Business Process Outsourcing van klantprocessen. Met vestigingen in de Benelux en offshore vestigingen (Suriname, Turkije) is Unamic/HCN de grootste onafhankelijke facilitaire klantproces dienstverlener op de Nederlandse markt en marktleider op het gebied van offshore klantcontact. Om te beantwoorden aan operationele en strategische doelstellingen van opdrachtgevers biedt Unamic/HCN een aantal flexibele diensten op het gebied van klantprocessen zoals klantenservice, technische helpdesk, sales, facturatie en credit management. Tevens is het mogelijk adviseurs of trainers van Unamic/HCN bij opdrachtgevers in te zetten om processen in te richten, te verbeteren of om medewerkers op te leiden.
Over Sanoma Uitgevers - www.sanoma-uitgevers.nl
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.
Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.
Unamic/HCN