Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
SNT werft specifieke doelgroepen samen met Tempo Team
Maandag 21 september 2009
Doelgroepenaanpak zorgt voor 0% uitval in contactcenter
Zoetermeer - Contactcenterprofessional SNT heeft in samenwerking met
Tempo Team een andere manier ontwikkeld voor het werven van personeel
voor haar contactcenters. Na onderzoek naar specifieke doelgroepen op
de arbeidsmarkt, is SNT op zoek gegaan naar nieuwe medewerkers in die
doelgroepen zoals herintreders, studenten, veertig- en vijftigplussers
en jongeren die voortijdig school hebben verlaten. Door de uitgebreide
begeleiding en training vanuit Tempo Team voorafgaand aan het werken
bij SNT, maken de nieuwe medewerkers in deze doelgroepen een bewuste
keuze voor SNT en het werken in een contactcenter. Het resultaat van
deze specifieke manier van werven is dat er na 1 jaar 0% uitval is,
uniek in een branche met een zeer hoog verloop. Ook in het laatste
kwartaal van 2009 alsmede begin 2010 stromen er op deze wijze wederom
nieuwe medewerkers in.
In de zomer van 2008 is het team onder leiding van Sanne Messersmid
van Tempo Team in opdracht van SNT begonnen met het werven van
specifieke doelgroepen. De nieuwe medewerkers zijn per doelgroep in
een klas ingedeeld. Zo is er een klas met jonge schoolverlaters, een
studentenklas, een '40+ klas' en een 'moederklas'. Deze segmentatie is
toegepast omdat elke doelgroep een andere benadering vereist.
Marijke Kolen, HRM beleidsadviseur bij SNT, heeft vanuit haar studie
'European Master in Contact Center Management' onderzoek gedaan naar
specifieke doelgroepen binnen de arbeidsmarkt en zegt: "Met gericht
werven op doelgroepen en de bewuste keuze van medewerkers om bij SNT
te werken, hebben we ervoor gezorgd dat er na een jaar niemand is
uitgevallen. Dit is uniek in de facilitaire contactcenterbranche. SNT
biedt tevens een leerweg op MBO niveau aan. Voor mensen die lang uit
het arbeidsproces zijn geweest en schoolverlaters is dit de kans om
een landelijk erkend diploma te halen."
---
Over SNT
SNT is Nederlands langst bestaande contactcenter (oprichting in 1985)
en expert in multichannel klantcontactafhandeling. Met 3 vestigingen
en circa 1.800 medewerkers is SNT één van de grootste facilitaire
contactcenters in Nederland. De organisatie zorgt ervoor dat
opdrachtgevers effectief klantcontact kunnen opbouwen en onderhouden
door het bieden van onder andere in- en outbound bellen,
e-mailafhandeling, data entry en complementaire diensten.
Vooraanstaande bedrijven in de segmenten Finance, Verzekeringen,
Retail, Media, Utility, Travel, Overheid, Zorg, ICT en Telecom laten
hun klantcontacten door SNT afhandelen. Voor hen boekt SNT belangrijke
resultaten in de balans tussen kosten en klanttevredenheid, het
genereren van inkomsten uit inkomend klantcontact en het verhogen van
de conversie op telemarketingcontacten. Daarnaast was SNT het eerste
Nederlandse bedrijf met een COPC-certificering (internationale
standaard voor kwaliteitsmanagement in contactcenters) en is zij
momenteel het enige facilitaire contactcenter met deze certificering.
In 2008 won SNT de NCCA Sales Award voor haar propositie
klantprofilering en in 2009 won SNT de NCCA Partnership Award voor de
jarenlange samenwerking met ING (voorheen Postbank). Voor meer
informatie, bezoek www.snt.nl.
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Voice-pr
Joris Borst
035-5435494
snt@voice-pr.nl
SNT
Sandra Hulsenboom
079-3686905
shulsenboom@nl.snt.com