Ingezonden persbericht
Persbericht
Heijmans wint BouwKennis Marketing Jaarprijs 2009
Eens per jaar krijgt het meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector
de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dit jaar gaat de eer naar Heijmans Vastgoed en
Woningbouw met het concept Second Bloom. Dit is een woonconcept voor actieve 50-plussers, waarbij
toekomstige bewoners zelf samen met andere geïnteresseerden, de architect en Heijmans hun eigen
woning én woonomgeving kunnen bepalen.
De jury roemt Second Bloom in het bijzonder om haar klantgerichte strategie. De bouwkolom verschuift van een
aanbodgerichte naar een vraaggestuurde markt. Juryvoorzitter Bernard Verburg: "Eén van de pluspunten van
Second Bloom is dat er niet gebouwd wordt vanuit een kavel, maar vanuit de klant. Tot vandaag is er in de
bouwwereld nog niet eerder een concept uitgerold waarbij zo goed naar de doelgroep geluisterd wordt, voor er
maar één paal de grond in gaat." Met het concept speelt Heijmans bovendien uitstekend in op de demografische
veranderingen van de komende jaren en de kansen die hierbij horen. Ten slotte heeft Heijmans het concept
Second Bloom uitstekend crossmediaal weten te communiceren.
Uit handen van juryvoorzitter Bernard Verburg kreeg Sander Willems namens Heijmans Vastgoed en
Woningbouw de Marketing Jaarprijs 2009 uitgereikt. De juryvoorzitter benadrukte bij overhandiging de
publicitaire waarde van de Jaarprijs. Sander Willems sprak na het in ontvangst nemen een dankwoord uit. "Met
Heijmans zitten we op de juiste weg. Deze prijs is hiervan een belangrijke bevestiging. Een aantal jaar geleden
stond Heijmans vooral bekend als bouwer. Met dit concept vertellen we onze klanten duidelijk dat we veel meer
kunnen dan stenen op elkaar stapelen."
BouwKennis Marketing Jaarprijs: Dit jaar gaat de eer naar Heijmans met het concept Second Bloom
De twee andere genomineerden waren ASSA Abloy met het LIPS Zorgslot en het concept Duurzaam naar elk
niveau van KONE Nederland. Van de drie genomineerden werd een korte film gemaakt, waarin zij hun concept
uit de doeken doen. Tijdens de Jaarbijeenkomst keken de aanwezigen kritisch en aandachtig naar de
kandidaten. Na vertoning van de drie films konden zowel de juryleden als de bezoekers een oordeel vellen.
Beide uitkomsten werden even zwaar gewogen, waarna Second Bloom als winnaar uit de bus kwam
Marketing Jaarprijs
De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Bedrijven uit de gehele kolom
konden meedingen naar de titel 'meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en
installatiesector'. Belangrijke ijkpunten waren de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en de
gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan, gestelde doelen
en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol. Met deze prijs beoogt BouwKennis
marketing in de sector naar een hoger plan te tillen.
De achtkoppige jury van de Marketing Jaarprijs 2009 bestond uit voorzitter Bernard Verburg (Bouwmaat), Marie-
José Thijssen (Technische Unie), Geert Segers (Wienerberger), Michel Kalis (Velux), Paul Brouwer (Grohe),
Peter Fraanje (Bouwend Nederland), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy), Boudewijn Goedhart
(BouwKennis)
Beeldmateriaal
Meer foto's van de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs en beeldmateriaal van de Jaarbijeenkomst
zelf kunt u terugvinden op onze congreswebsite.
Over BouwKennis
BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De producten van
BouwKennis ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Voor meer informatie over
BouwKennis of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief, kijk op www.bouwkennis.nl.
Ingezonden persbericht