Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
21 september 2009
Free Food for All voorspelt einde Voedselbanken!
Nederland is geen welvarend land zolang steeds meer gezinnen de Voedselbank bezoeken. Of een toenemend aantal kinderen zonder ontbijt op school arriveert. Gezond, veilig en vooral betaalbaar voedsel is voor heel veel Nederlanders niet bereikbaar. Maar ook gezinnen uit de middenklasse hebben steeds meer moeite maandelijks hun budget voor voedsel rond te krijgen door de stijgende prijzen. En daar doet de recessie nog eens een schepje bovenop.
Daarom nu het initiatief Free Food for All. Een concept zó eenvoudig dat je je afvraagt waarom niemand dit eerder verzon. Het werkt zo: bedrijven en organisaties geven gratis voedselproducten weg en krijgen in ruil alle ruimte hun communicatie exclusief op de verpakking te zetten. Melk, brood, beleg, tandpasta, noem maar op.
Het mes snijdt aan twee kanten...
Door deze sponsoring snijdt het mes aan twee kanten: deze organisaties krijgen aan de eettafel in heel Nederland 100% vrije publiciteit. Want etende mensen bekijken graag in alle rust de verpakking van hun voedsel. En door deze samenwerking kan de consument deze producten gewoon gratis uit de schappen pakken. Deze organisaties en bedrijven creëren hiermee een unieke kans hun doelgroep op een 100% sympathieke wijze te bereiken.
Een hapje uit bestaande budgetten, dus het kost niets extra
Er zijn voor de deelnemende bedrijven geen extra budgetten nodig. Het eenvoudige advies luidt om een deel van hun huidige budgetten voor marketingcommunicatie hiernaar over te hevelen. Want zeg nou zelf: de keuze tussen één gesponsorde voetballer of meer dan 1.000 gezinnen die gratis eten is anno 2009 toch snel gemaakt?
Wilt u de primeur met Free Food for All?
Grijpt u die unieke kans dan direct en neem contact op met Free Food for All of kijk op www.freefoodforall.nl