Huisstijl UT: minder dan zeven ton
Persbericht
3 miljoen euro is `broodje aap-verhaal'
Huisstijl UT: minder dan zeven ton
Enschede, 21 september - Het ontwerp van de nieuwe huisstijl voor de
Universiteit Twente (UT) door Studio Dunbar heeft (met BTW) 6,75 ton
gekost. Dat is inclusief alle sjablonen die het mogelijk maken vanaf
nu veel efficienter te werken met centrale inkoop en `preferred
suppliers'. Dat zegt dr. Anne Flierman, voorzitter van het College van
Bestuur van de UT, in reactie op verhalen in de media die zelfs tot
Kamervragen hebben geleid.
"De oude huisstijl van de UT is 25 jaar meegegaan. De uitgaven voor
een nieuwe moeten dan ook gezien worden als een investering voor
langere termijn in een noodzakelijke, scherpere profilering van onze
universiteit. In een toenemend competitieve omgeving moeten we ons als
UT nationaal en internationaal beter op de kaart zetten. We willen
meer excellente studenten, talentvolle medewerkers en de nodige
onderzoeksmiddelen aantrekken", aldus Flierman.
Het bedrag van 3 miljoen euro is onjuist. Naast het ontwerp van een
nieuwe huisstijl worden voor een totaalbedrag -inclusief BTW - van 2,2
miljoen, met reserveringen voor onvoorzien, gebouwen, drukwerk en het
wagenpark van de UT gefaseerd, dat wil zeggen op de noodzakelijke
vervangingsmomenten, van de nieuwe uitingen voorzien en wordt de
productie van allerlei materialen gestroomlijnd. Op afzienbare termijn
geeft dat inverdieneffecten, omdat niet alleen op lopende kosten wordt
bespaard maar ook omdat elk onderdeel van de universiteit niet steeds
nieuwe ontwerpvarianten meer hoeft te laten maken.
Noot voor de redactie,
Universiteit Twente