Kinnarps start grootscheepse "Think Green. Save Money" campagne op.

21/09/2009 15:47

Kinnarps nv/sa

De Zweedse kantoormeubelfabrikant Kinnarps, de nummer 3 in Europa, lanceert vanaf 22 september 2009 een nieuwe paneuropese campagne in 13 landen. Ook in België, waar Kinnarps al 16 jaar op de markt is, loopt de campagne. Concrete aanleiding is de nakende klimaattop die in december in Kopenhagen wordt gehouden.

Met de "Think Green. Save Money." campagne, wil Kinnarps aangeven dat groen denken in veel gevallen ook loont. Kinnarps geeft zelf al jaren het goede voorbeeld. De oorsprong van de fabrikant ligt op het Zweedse platteland en voor de oprichters Jarl en Evy Andersson was het zuinig omspringen met de middelen een vanzelfsprekendheid. Kinnarps mag zich gerust een voorloper in de meubelindustrie noemen. In 1994 won Kinnarps de eerste milieuprijs van de meubelindustrie, gevolgd door de ISO 14001 certificatie en EMAS (Eco Management and Audit Scheme van de EU) registratie in 1997. Sinds 2002 werkt Kinnarps samen met de Forest Stewardship Council (FSC) aan verantwoord en duurzaam bosbeheer. In datzelfde jaar heeft Kinnarps voor het eerst ook zelf een Milieuprijs uitgereikt aan leveranciers die het verdienen. Op die manier wil het bedrijf milieubewust denken stimuleren bij andere producenten.

Aan de hand van 4 concrete "kostenposten" waarmee bedrijfsleiders vandaag worstelen, wordt aangetoond dat de Kinnarps consultants kunnen meedenken en oplossingen aanreiken. De thema's zijn verlagen van de huurkosten door optimalisatie van de kantoorruimte, verlagen van de reiskosten door efficiënter vergaderen met behulp van video conferencing technologie, verlagen van de elektriciteitsfactuur door betere maar energiezuinige verlichtingsbronnen en verlagen van de infrastructuurkosten door investeren in producten met een lange levenscyclus.

Op de website wordt uitgebreid aandacht geschonken aan elk van die thema's met tientallen nuttige tips en reële case studies.

Kinnarps nodigt de bezoeker ook uit om zelf een groen idee neer te pennen en op die manier kans te maken op een - hoe kan het ook anders - milieuvriendelijke prijs: de met een designprijs bekroonde stadsfiets van Zweedse producent Skeppshult.

In België richt de campagne zich vooral tot producerende bedrijven tot 100 werknemers in diverse sectoren.

Zelfs lang nadat de campagne is afgelopen, hoopt Kinnarps toch een blijvende, positieve invloed te kunnen uitoefenen op andere ondernemers en het debat rond ecologisch ondernemen levendig te houden.

Meer info: www.kinnarps.be/greenideasatwork/

of Veerle De Clerck, Hoofd Marketing & Communicatie op 02 456 0 456

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel