Ingezonden persbericht

Bijna 200 pagina's vol autobanden

Profile Tyrecenter lanceert Tyreguide: de Michelingids voor de autoband

Profile Tyrecenter komt met de Tyreguide, de Michelingids voor de autoband. Hiermee speelt de hyperspecialist in banden en velgen in op de onwetendheid van de Nederlandse automobilist. Uit eigen intern onderzoek blijkt namelijk dat slechts 4% van de meer dan 3000 respondenten weet op welk bandenmerk zij rijden. Het gebrek aan kennis is niet vreemd, volgens Profile Tyrecenter. Bandenfabrikanten maken vrijwel geen reclame, waardoor er geen vraagmerken zijn. Hiernaast komen jaarlijks tal van nieuwe bandenmerken en typen op de Nederlandse markt. Tyreguide houdt de nieuwe trends op autobandengebied bij en helpt hiermee de automobilist in zijn keuze.

Tyreguide verschijnt jaarlijks, telt bijna 200 pagina's en is verkrijgbaar bij alle vestigingen van Profile Tyrecenter in Nederland. Tyreguide is tevens voor E 3,95 euro te koop op www.profiletyrecenter.nl.

10 miljoen autobanden

Nederlanders rijden in totaal met 8 miljoen personenwagens meer dan 140 miljard kilometer per jaar. Om deze kilometers veilig af te leggen zijn circa 10 miljoen autobanden nodig. Bijna een derde hiervan wordt 'zakelijk' gereden. "96% van alle automobilisten weet niet op welk bandenmerk zij rijden. Dat is geen goede zaak, maar heeft ook voordelen", beweert Luc van Bussel. Hij is directeur van The Alwaysbemobile Company, de automotive holding waar Profile Tyrecenter Nederland deel van uit maakt. "Aangezien er vrijwel geen reclame gemaakt wordt door bandenfabrikanten, komt het uiteindelijk op de kwaliteit van de autoband zelf aan. Wij verkopen de banden die het beste passen bij de automobilist, de rijstijl, het budget en het rijpatroon. We hebben dus geen last van reclames die veel beloftes doen, maar niet altijd uitkomen."

20 Jaar Profile Tyrecenter

Profile Tyrecenter vierde zaterdag haar 20ste verjaardag. In 1989 werd Profile Tyrecenter in Nederland opgericht door drie pioniers. Intussen is Profile Tyrecenter uitgegroeid tot de grootste merkonafhankelijke keten in banden en velgen voor alle automerken, typen en bouwjaren in de Benelux. Profile Tyrecenter grijpt dit moment aan voor de lancering van de eerste Tyreguide. Profile Tyrecenter schept hiermee duidelijkheid naar de automobilist in het 'moeras' van alle bandenmerken. Van Bussel: "De aanschaf van 10 miljoen banden schreeuwt om meer duidelijkheid. De zelfbewuste, kritische en milieubewuste automobilist vraagt in onze vestigingen steeds meer en nadrukkelijk naar de voor- en nadelen bij de keuze van autobanden. Tyreguide helpt bij het maken van die keuze. Wat de Guide Michelin is voor de restaurants, is Tyreguide voor autobanden."

Zakelijke Rijder

Profile Tyrecenter werkt nauw samen met leasemaatschappijen en Private Fleetowners voor de levering van autobanden. Eén derde van alle kilometers worden zakelijk gereden in Nederland. Van Bussel: "De zakelijk markt is toonaangevend bij alle veranderingen in de markt. Profile Tyrecenter investeert fors in de verdere specialisaties die vereist zijn bij de levering en montage van zomer- en winterbanden, all-season banden, stille banden, run-flat banden en 4x4 banden. Tyreguide biedt zakelijke rijders en Fleetowners een compleet overzicht en inzicht in het actuele autobandenaanbod."

Profile Tyrecenter

Profile Tyrecenter is dé hyperspecialist in banden & velgen in de Benelux. Profile Tyrecenter levert banden & velgen voor alle soorten voertuigen, zowel personenwagens als bedrijfsvoertuigen. Profile Tyrecenter realiseerde in 2008 een jaaromzet van 240 miljoen euro en beschikt over 200 vestigingen in de Benelux. Profile Tyrecenter is merkonafhankelijk en onderdeel van The Alwaysbemobile Company, gevestigd in Veenendaal. The Alwaysbemobile Company werd dit jaar verkozen tot de '50 Best Managed Companies' in Nederland.

EINDE BERICHT