Warchild


Partner Ricoh loopt met 100 medewerkers Dam tot Dam

9 september 2009 -
100 medewerkers van onze partner Ricoh doen op 20 september mee aan de Dam tot Damloop 2009. Onder begeleiding van Olympisch atleet Marko Koers zamelen zij geld in voor oorlogskinderen.

Ricoh
Ricoh is al partner van War Child sinds sinds 2004. Het bedrijf voorziet het hoofdkantoor van War Child van printers en drukt een groot aantal van onze communicatiemiddelen, zoals het Jaarverslag en de Peace of Paper. Ook de medewerkers steken vaak de handen uit de mouwen; nu laten ze zich voor de 10-mijlsloop sponsoren door familie, vrienden en collega's.

Marko Koers
Om de Dam tot Damloop tot een succes te maken heeft Ricoh de voormalig Olympisch atleet Marko Koers ingeschakeld. Koers is negenvoudig Nederlands kampioen hardlopen en eigenaar van het Nederlandse record op de 1000 meter.

Koers: "Hardlopen brengt zowel jonge mensen als renners op leeftijd in een andere staat van bewustzijn. Het volledig concentreren op het rennen, zorgt ervoor dat je de dingen van alledag even opzij kunt zetten. Daarom is het ook zo'n geweldige sport. War Child zet onder andere sport in om kinderen die getraumatiseerd zijn door de oorlog, te helpen hun ervaringen achter zich te laten. Verwerken en vergeten door sport is ook voor deze kinderen van groot belang."

Succes
We vinden het fantastisch dat zoveel medewerkers van Ricoh gaan lopen voor oorlogskinderen en wensen hen veel succes!