20090918
PERSBERICHT: KLM START TOUR DOOR EUROPA
AMSTELVEEN, 18 september 2009 - KLM organiseert dit najaar een tour door Europa met een hiervoor speciaal ingerichte vrachtwagen. Met deze 'Tour of Inspiration' presenteert KLM rond haar negentigste verjaardag in 30 Europese steden haar complete aanbod van producten en diensten.
Vandaag (18 september) heeft KLM president-directeur Peter Hartman op Schiphol het officiële startsein van de tour gegeven. De tour is speciaal bedoeld om het merk KLM in Europa te promoten. KLM-vestigingen in de 30 Europese steden organiseren rondom de aanwezigheid van de truck lokale evenementen voor hun belangrijkste klanten. Hiermee kunnen zij in hun markt het complete KLM-product onder de aandacht brengen. De tour doet als eerst Billund in Denemarken aan en eindigt op 7 november in München.
Erik Varwijk, Executive Vice President Commercial van KLM, licht de 'Tour of Inspiration' toe: "Juist in deze economisch zware tijden is het belangrijk dat onze klanten zowel het Europese als het intercontinentale product ervaren. Deze tour is een uitstekende manier om KLM nog steviger op de kaart te zetten."
Overigens compenseert KLM de CO2-uitstoot van de truck via het KLM-programma CO2ZERO. Vooraf is op basis van de hoeveelheid te rijden kilometers de berekend wat de CO2-uitstoot zal zijn.
KLM
KLM