Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

LG Electronics op weg naar marktleiderschap met sterke groeicijfers en nieuw Benelux-kantoor Anticyclische investeringen en versterking lokaal management werpen vruchten af

Amstelveen, 18 september 2009 - LG Electronics Benelux (LG) heeft over de eerste acht maanden van 2009 een omzetgroei van 38 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode in 2008. De winst in het tweede kwartaal van 2009 bereikte een historisch hoogtepunt. De groei deed zich voor binnen alle productgroepen (Home Entertainment, Mobile Communications, witgoed en computerproducten) met uitschieters in de segmenten LCD-televisies (+43 procent) en mobiele telefoons (+60 procent). Het elektronicabedrijf heeft daarmee een belangrijke stap gezet om zijn ambitie te realiseren om in 2013 marktleider te worden. Deze week opende LG op feestelijke wijze het nieuwe Benelux-kantoor in Amstelveen, in aanwezigheid van Burgemeester J. van Zanen van Amstelveen.

Het nieuwe kantoor van LG Electronics Benelux
v.l.n.r.: B.H. Kim (President LG Electronics Benelux), Bjørn Berg-Andersen en Burgemeester J. van Zanen Bjørn Berg-Andersen (l) en Adriaan Thierry

De groei is een direct gevolg van de strategie om anticyclisch te investeren, een meer decentrale aansturing van de organisatie en lokale versterkingen van het Benelux-management. Eind 2008 werd Bjørn Berg-Andersen (ex-Reckitt Benckiser) als Chief Operating Officer aangetrokken en onlangs versterkte Adriaan Thierry (ex-Red Bull en ex-Unilever) het management als Marketing Director Benelux. Ten opzichte van 2008 groeide het personeelsbestand in de Benelux dit jaar van 110 naar 168 medewerkers. Ook op corporate niveau zijn inmiddels zes niet-Koreaanse executives aangesteld binnen de Raad van Bestuur.

Met een jaarlijkse investering van meer dan een miljard dollar in onderzoek en ontwikkeling, de opening van een Europees designcentrum en een vijfjarig contract met Formula One(TM), maakt LG zich op voor het marktleiderschap in 2013. De doelstelling om in 2010 wereldwijd een top drie speler te worden werd dit jaar reeds bereikt.

Bjørn Berg-Andersen, Chief Operating Officer bij LG Electronics Benelux, is vastbesloten om de gerealiseerde groei vast te houden en verder uit te bouwen: "We zitten volop in de transformatie van een productgedreven bedrijf naar een marketingorganisatie die onze klanten en partners centraal stelt. Onze positionering naar en merkbeleving van de consument zullen de komende tijd verder vormgegeven worden. Daarnaast lanceren we nog meer stijlvolle en technisch geavanceerde producten waarmee we echt nieuwe segmenten gaan betreden. Denk bijvoorbeeld aan de LG Watch Phone, onze nieuwe SL 9000 LCD/LED-televisie, de Netwerk Monitoren en onze Direct Drive-wasmachines."

Ook de marketingactiviteiten van LG worden naar een volgend niveau gebracht. Adriaan Thierry, Marketing Director Benelux: "Ondanks de crisis verhogen we in tegenstelling tot veel concurrenten onze mediabudgetten. We zullen volgend jaar 40 van de 52 weken volop in de media aanwezig zijn. Lokaal gaan we globale programma's, zoals de samenwerking met Formula One(TM), verder activeren. Juist nu willen we het verschil maken om straks nog sterker te staan als de economie aantrekt.”

###
Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is een van 's werelds grootste producenten en een technologische vernieuwer van consumentenelektronica, mobiele-communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 115 productielocaties en 82 dochterondernemingen biedt het bedrijf werk aan meer dan 84.000 mensen wereldwijd. LG Electronics bestaat uit vijf bedrijfsonderdelen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning en Business Solutions. De geconsolideerde omzet over 2008 bedroeg ruim 44,7 miljard dollar. LG is wereldwijd de toonaangevende producent van flatscreen-tv's, audio- en videoapparatuur, mobiele telefoons, airconditioners en wasmachines. Het bedrijf is A Global Partner of Formula 1(TM) en A Technology Partner of Formula 1(TM). Dankzij deze hoogwaardige samenwerking heeft LG de exclusieve vermeldings- en marketingrechten als officiële consumentenelektronica-, mobiele-telefonie- en dataverwerkingspartner van dit wereldwijde sportevenement. Voor meer informatie: www.lge.com.

Beeldmateriaal is beschikbaar op: www.lvtpr.com/imagegallery.



Ingezonden persbericht