PERSBERICHT
Nieuwe sponsorovereenkomst tot 2012
AMSTEL EN AJAX BLIJVEN MET ELKAAR VERBONDEN
Amsterdam, 18 september 2009 Amstel en Ajax hebben hun sponsorovereenkomst verlengd tot en
met juni 2012. De verlenging van het contract lag in de lijn der verwachting, aangezien beide partijen
zeer tevreden waren over de bestaande samenwerking. Zo heeft Amstel onlangs een speciaal Ajax-
bierblik ontwikkeld en is het biermerk dit seizoen in de ArenA vertegenwoordigd met een eigen
skybox, waar ze niet alleen relaties maar ook consumenten uitnodigt om als gast van Amstel de
Ajacieden te zien spelen. De overeenkomst tussen beide partijen geeft Amstel de gelegenheid om
Ajax- én Amstelfans extra in de watten te leggen door tickets ter beschikking te stellen, voetbalclinics
en meet & greets met spelers te regelen.
"Amstel is verbonden met voetbal in de breedste zin van het woord. Dat is het geval op amateurniveau,
maar ook door zich exclusief te verbinden aan topclubs als Ajax", vertelt Amstel Marketing Manager
Chris Lakens tijdens de feestelijke ondertekening van het sponsorcontract in de gloednieuwe Amstel-
skybox in aanwezigheid van Ajax' commercieel directeur Henri van der Aat. "Wij hebben een passie voor
voetbal, net als veel van onze consumenten. Amstel weet wat mannen beweegt en voetbal is voor hen
een belangrijk onderdeel van hun leven."
Meerwaarde
Commercieel directeur Henri van der Aat van Ajax toonde zich content met de voortzetting van het
bestaande sponsorcontract met Amstel. "Ajax en Amstel horen bij elkaar. Die verbintenis bestaat al jaren
en bevalt ons uitstekend. Amstel is betrokken en oprecht in voetbal geïnteresseerd. Wij vinden het
prettig als onze sponsors echte betrokkenheid bij voetbal tonen. Alleen dan krijgt een
sponsorsamenwerking meerwaarde. We hebben besloten nog meer op consumenten gericht te werk te
gaan en nog enkele andere innovaties te introduceren. De overeenkomst krijgt daardoor een nieuw
elan."
Teamlink.nl
Onlangs lanceerde Amstel samen met de KNVB www.teamlink.nl. Teamlink is een online applicatie die
het leven van amateurvoetbalteams gemakkelijker en dus leuker maakt. Hierin staat automatisch het
programma, de stand en de uitslagen van de KNVB, statistieken, wedstrijdverslagen en nog veel meer.
Chris Lakens: "Teamlink is een nieuw initiatief waarbij we focussen op het amateurvoetbal en dan vooral
de beleving hiervan. Amateurvoetballers zijn vaak ook supporter van een betaald voetbalclub. Met ons
Ajax-sponsorship willen we hen, samen met hun team, leuke belevenissen bezorgen.
---
Ingezonden persbericht