Ingezonden persbericht
PERSBERICHT: Rendement staat centraal bij inzet geïntegreerde webomgeving DELTA
DELTA baseert online marketing- en salesstrategie op Alterian CME
Hilversum, 17 september 2009 - DELTA, leverancier van energie-, infra- en milieudiensten én digitale services, heeft een nieuwe geïntegreerde online webomgeving gelanceerd. Het multi-utility bedrijf presenteert daarmee alle diensten, zakelijk en voor consumenten, vanuit één online omgeving. De vernieuwde website www.delta.nl ondersteunt de merkstrategie en speelt bovendien een belangrijke rol in de online marketing en salesactiviteiten. Het einddoel is dat de website uitgroeit tot een volwaardig verkoopkanaal en met gerichte campagnes aantoonbaar rendement realiseert. De nieuwe online webomgeving is gebaseerd op het web content management systeem Alterian Content Manager - Enterprise Edition (CME). De ontwikkeling en implementatie van de site is begeleid en uitgevoerd door Alterian-partner Indivirtual.
Delta hanteert een uniforme merkstrategie. Voor de online aanwezigheid betekende dat de ontwikkeling van een klantgerichte webomgeving met de mogelijkheid om snel content voor diverse klantgroepen te produceren, te beheren en te presenteren. Op die manier kan de organisatie het brede aanbod producten en diensten gericht aanbieden aan zakelijke klanten en consumenten. Binnen die aanpak is het noodzakelijk om bezoekers via een heldere navigatiestructuur vanaf de homepage snel naar de gewenste informatie te leiden. Ook zelfservicefunctionaliteit is een belangrijk onderdeel binnen de nieuwe webomgeving.
De oorspronkelijke website was primair opgezet als informatiebron voor klanten en prospects. Die functie is inmiddels sterk uitgebreid. DELTA ziet de site als een integraal onderdeel van de marketing- en salesstrategie. Dat stelt hele andere eisen aan het CMS, zowel aan de achterkant als aan de voorkant. Zo biedt de nieuwe website uitgebreide mogelijkheden om snel speciale actiesites op te zetten. Naast aantrekkelijke content en vormgeving zijn er koppelingen met webformulieren en backoffice-applicaties gerealiseerd. Op die manier zijn de gegevens die via de site verzameld worden ook direct inzetbaar voor de verwerking en het creëren van sales- en marketinginformatie. DELTA is daarmee in staat op basis van eigen data nieuwe acties te ontwikkelen en uit te voeren.
"Internet is uitgegroeid tot een belangrijk marketing- en saleskanaal. Daar hebben we maximaal op ingespeeld door te kiezen voor een transparante en eenduidige webinfrastructuur op basis van Alterian CME. Die is niet alleen gestructureerd in te richten en goed te beheren, maar biedt ook ruime mogelijkheden om extra functionaliteit toe te voegen. Van de integratie van webvideo tot de koppeling met backoffice-systemen en e-mailcampagne-oplossingen", zegt Arjan van Schaik, content manager bij DELTA. "We hebben 60 tot 70 procent van onze online wensen nu gerealiseerd. De komende periode zullen we verschillende nieuwe functionaliteit toevoegen om het rendement van onze online marketing- en salesomgeving verder te optimaliseren. Maar wel alles binnen een transparante en gebruikersvriendelijke webomgeving die we voortdurend monitoren."
De belangrijkste eisen die DELTA tijdens de selectie aan het nieuwe CMS stelde, waren gebruikersvriendelijkheid, openheid van het platform en schaalbaarheid. Verder was het belangrijk dat medewerkers zonder complex ontwikkelwerk snel actiesites kunnen ontwikkelen, inclusief koppelingen met achterliggende systemen en workflows. Initiatieven vanuit de organisatie kunnen op deze wijze snel in de online praktijk gebracht worden. Tot slot moest het CMS Microsoft-compatibel, aansluiten op de .NET-omgeving en een koppeling met Microsoft SharePoint bieden. Alterian CME bleek tijdens diverse praktijkdemonstraties in staat om al deze eisen in te vullen.
Henk Vlastra, Senior Account Manager Alterian: "Alterian CME biedt DELTA de flexibiliteit om de site mee te laten groeien met veranderende situaties in de toekomst. Tevens is Alterian CME onderdeel van een Geïntegreerd Marketing Platform. DELTA kan op termijn dan ook van andere Alterian-oplossingen profiteren, zonder dat de eerdere investeringen verloren gaan".
Over DELTA, the multi-utility company
DELTA levert energie, infra- en milieudiensten én digitale services, zoals internet, telefonie en radio en tv-signalen. In thuisbasis Zeeland neemt een groot deel van de huishoudens producten en diensten af van the multi-utility company. Op de zakelijke markt is DELTA actief in binnen- en buitenland op het gebied van afvalverwerking, energie en digitale dienstverlening. De onderneming biedt werk aan bijna 3.000 professionals.
Over Alterian
Alterian (LSE: ALN) helpt wereldwijd meer dan 1000 organisaties om relevante, effectieve en aansprekende online en offline marketingactiviteiten te ontwikkelen. Alle marketingactiviteiten zijn gebaseerd op het Alterian Integrated Marketing Platform dat een gemeenschappelijke fundament biedt voor databasemarketing, analytics, operationele marketing, e-mail, social media monitoring en web content management (CMS). Door deze unieke combinatie biedt het Alterian-platform marketeers een praktische en kostenefficiënte oplossing om klanten optimaal te leren kennen en te bedienen. Zo bouwt Alterian mee aan het verbeteren en versterken van merken en campagnes. Kijk voor meer informatie op www.alterian.nl.