Ingezonden persbericht


Persbericht

CBS Outdoor benoemt mediazwaargewicht tot topman in Nederland

Londen, 17 september 2009 - CBS Outdoor International heeft deze week de benoeming van Frank Hardenberg tot Algemeen Directeur van CBS Outdoor Nederland bekendgemaakt. Hardenberg gaat samen met de hoofden van de andere markten deel uitmaken van het International Executive Team. Hij wordt verantwoordelijk voor de omzetgroei en voor het optimaal gebruiken van de brede assets van CBS Outdoor Nederland. Daarnaast zal hij de service aan de klanten, waaronder vele toonaangevende bedrijven, op topniveau brengen.

Bij zijn bekendmaking zei Antonio Alonso, CEO van CBS Outdoor International: "We hebben in Nederland veel kansen, dankzij de omvang en de breedte van onze assets. We zijn heel blij dat we Frank hebben binnengehaald. Hij heeft een unieke en indrukwekkende staat van dienst in de Nederlandse outdoor-branche en begrijpt daarom als geen ander wat we met onze portefeuille en ons bedrijf als geheel nog kunnen realiseren."

Hardenberg reageerde: "De uitdaging past helemaal bij mij, net als de richting die CBS Outdoor International gekozen heeft. Ik denk dat het bedrijf ondergewaardeerd is, dus ik kom er op het juiste moment bij. De huidige productportefeuille biedt geweldige mogelijkheden om de resultaten te optimaliseren."

Hardenberg heeft meer dan 20 jaar ervaring in de wereld van de media. Hij begon zijn outdoor-carrière in 1987 als landelijk accountmanager bij Mediamax, voordat dit bedrijf werd overgenomen door CBS. In 1989 sloot hij zich als salesmanager aan bij het nieuwe Wall Nederland en klom daar snel op tot vice-directeur en directeur marketing & sales. In 2001 werd Hardenberg Managing Director, en in de zes jaar die daarop volgden werd Wall onder zijn leiding het snelst groeiende outdoor-bedrijf in Nederland.

De afgelopen acht jaar was Hardenberg tevens bestuurslid van PBE, de belangenorganisatie van de Nederlandse outdoor advertising-branche, die meer dan 90% van de omzet in de branche vertegenwoordigt.

Hardenberg is op 15 september begonnen en zal tijdens de overdracht nauw samenwerken met Philip Brown, de interim-Algemeen Directeur.

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame, bus- en tramreclame en digitale outdoormedia. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation. Team Impact is de afdeling van CBS Outdoor die zich bezighoudt met creatieve en innovatieve concepten voor buitenreclame.



Ingezonden persbericht