Microsoft en M-Com leveren wereldwijd oplossingen voor mobiele betalingen

17/09/2009 04:10

PR Newswire

HONGKONG, September 17 /PRNewswire/ --


- De toonaangevende verkoper van software voor mobiel bankieren maakt

optimaal gebruik van het Microsoft-platform om de meest flexibele en

schaalbare oplossing te leveren voor mobiele betalingen.

Microsoft Corp. en M-Com hebben vandaag een nieuwe oplossing

bekendgemaakt die banken en betalingsverwerkers voorziet van een

hoogtechnologische functionaliteit voor mobiele betalingen - hierdoor

beschikken banken over meer mogelijkheden om mobiele betalingsdiensten aan

hun klanten aan te bieden en om hun opbrengstmogelijkheden te maximaliseren.

Deze oplossing toont duidelijk aan dat de keuze voor de consument en de

gebruiksflexibiliteit voor de banken essentieel zijn voor het succes van

globale oplossingen voor mobiele betalingen voor de financiële

dienstensector. Het nieuws werd aangekondigd op Sibos 2009, het voornaamste

globale forum van de sector voor financiële dienstverlening.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO)

Door het gebruik van technologieën van Microsoft, voorziet M-Com

BankAnywhere een volledige eind-tot-eind oplossing voor mobiele betalingen

aan de banksector wereldwijd. De uitgebreide oplossing levert een optimaal

vermogen wat betreft veiligheid en risicomanagement waardoor banken de

bekendmaking van hun merken en diensten efficiënt kunnen beheren in de

opkomende markt voor mobiele technologie. Als een volledig geïntegreerde

oplossing vermindert het de 'total cost of ownership' (TCO) voor het mobiele

kanaal voor de banken.

M-Com is een Microsoft Gold Certified Solution Developer die BankAnywhere

over de hele wereld ondersteunt en het gebruikt middelen en best practices

van Microsoft bij het opstellen van BankAnywhere. Het gebruik van

standaardtechnologie van Microsoft, waaronder Windows, Microsoft SQL Server

en Internet Information Services (IIS), stelt gebruikers van BankAnywhere in

staat om voordeel te halen uit de huidige toonaangevende middelen en

praktijken voor technologiemanagement.

"Vandaag de dag hebben consumenten vele opties en kanalen waardoor

bedrijven voor financiële diensten hun klanten moeten werven via een uiterst

gepersonaliseerde en verbonden ervaring die consistent is op alle raakpunten

en die sterke relaties opbouwt, klantintimiteit creëert en loyaliteit

bevordert," vertelt Susan Hauser, vice-president van Worldwide Financial

Services bij Microsoft. "De aankondiging van vandaag onderstreept onze

inspanningen om een integratie via meerdere kanalen te leveren die financiële

instellingen in staat stelt om voordeel te halen uit mobiele kanalen en

nieuwe mediakanalen als een onderdeel van de algemeen verbonden ervaring.

Onze samenwerking met M-Com breidt ons ecosysteem als partners uit voor

betalingen en mobiele oplossingen en bekrachtigt onze leiderspositie als

leverancier van platforms voor betalingsverwerking."

Financiële instellingen bieden het hoofd aan verminderde opbrengsten uit

traditionele credit cards en proberen nu de kleinere contante betalingen te

vervangen door mobiele betalingen om zo nieuwe opbrengstenstromen te

genereren. Dit is belangrijk voor de banken en winkeliers aangezien het

gebruik van contant geld zowel duur als onveilig is.

"Met de toenemende aanwending van mobiele toepassingen op smartphones kan

het mobiele kanaal niet langer genegeerd worden door de banken," vertelt Red

Gillen, senior analyst bij Celent. "Mobiele betalingen blijven aan de top van

het lijstje staan van toepassingen die de mobiele financiële diensten zullen

verankeren in het dagelijkse leven van de consument en ze zelfs mainstream

zullen maken. Terwijl banken in dit strategische gebied proberen investeren,

zullen de grote winnaars toch vooral de verkopers zijn die niet enkel

oplossingen kunnen leveren voor eenvoudige informatiediensten voor mobiel

bankieren maar ook andere meerwaardediensten behandelen zoals de betaling van

rekeningen."

Voor de meeste financiële instellingen zijn betalingstransacties op

papier zeer duur en bieden ze weinig differentiatiemogelijkheden. Terwijl de

informatie over de kosten verbonden aan de verwerking van de betaling met

cheques en contant geld erg verschillend is bij de verschillende

jurisdicties, financiële instellingen en betalingstypes, wordt algemeen

aanvaard dat elektronische betalingen - waaronder die via mobiele telefoon -

rechtstreeks een positieve invloed hebben op de kostenstructuur voor de

betalers, de begunstigden en de financiële instellingen.

De wereldwijde vraag van de consument draagt ook bij tot een stimulering

van deze migratie. De alsmaar stijgende aanwezigheid van mobiele telefoons en

hun toenemende polyvalente opties zorgen ervoor dat deze toestellen een

onweerstaanbare kandidaat zijn voor de vervanging van een tastbare

portefeuille.

"Het is duidelijk dat de consument in Azië en de rest van de wereld een

zeer grote honger heeft naar mobiele financiële diensten en vooral naar

betalingstransacties," vertelt Adam Clark, algemeen directeur van M-Com.

"Banken moeten hun klanten voor het mobiele kanaal op korte termijn werven om

te verzekeren dat ze aanhoudende opbrengsten en essentiële klantensegmenten

kunnen verwerven die gebruik maken van deze diensten."

Bangkok Bank en KeyBank zijn beide goede voorbeelden omdat ze recentelijk

een oplossing voor mobiele financiële diensten geselecteerd hebben die

optimaal gebruik maakt van het M-Com BankAnywhere platform. Deze instellingen

kozen voor Mobile Money van Fiserv Inc. dat in september 2008 in combinatie

met M-Com gelanceerd werd. Fiserv, een partner van Microsoft en M-Com, is de

toonaangevende globale leverancier van oplossingen voor financiële

dienstentechnologie.

"Het gebruik van deze geavanceerde technologie voor consumentbankieren

toont een duidelijke wijziging aan in hoe de banken wereldwijd in contact

komen met hun klanten," vertelt Karen Campbell, vice-president van de

directie van Bangkok Bank. "Klanten in Azië zijn zeker even veeleisend dan

hun tegenhangers in Europa en de Verenigde Staten want ze hebben de mobiele

bankiermiddelen nodig om hen bij te staan in hun drukke, uiterst mobiele

leven."

Mobiel betalen moet mogelijk gemaakt worden bij verschillende mobiele

toestellen, producenten en mobiele telefoonmaatschappijen om tegemoet te

komen aan de persoonlijke voorkeuren van de doelgroep: de consument. Dit is

de enige manier waarop de keuze uitgebreid kan worden op de globale markten.

BankAnywhere pakt deze eisen aan op het Microsoft platform door het volgende

te leveren:


- Nieuwe opbrengstmogelijkheden uit betalings- en meerwaardetransacties


- Kostenbeperking door een reeds aangewezen mogelijkheid om klanten aan

te zetten tot goedkopere zelfbedieningskanalen


- Differentiatie van en controle over het mobiele kanaal van de bank en

de gebruikerservaring die ze aan de klanten leveren

"We hadden een product nodig dat geschikt zou zijn voor een groot aantal

gebruikers en uitgebreid zou kunnen worden om te voldoen aan de diverse

behoeften van onze verschillende soorten bedrijfs- en klantensegmenten,"

vertelt Allison Landers, senior vice-president van Virtual Banking bij

KeyBank. "Op het vlak van mobiel bankieren zijn er voor banken vele

strategische mogelijkheden. Door de aanwending van het M-Com BankAnywhere

platform voor sms voorzien we onze klant van een eerste grote stap naar

mobiel bankieren met een consistente en fascinerende gebruikerservaring."

Diensten voor mobiel bankieren zijn de beste manier om een relatie op te

bouwen met uw klant waarbij het gebruik van de mobiele telefoon centraal

staat. Betalingsmechanismen met open lus, de keuze van

betalingsuitvoeringsmodellen en interoperabiliteit tussen toestellen zijn

essentieel voor het leveren van de optimale ervaring. Via zijn ecosysteem van

partners, zoals M-Com en Fiserv, staat Microsoft de banken bij bij de

complexiteit en de uitdagingen die de mobiele financiële diensten met zich

meebrengen.

Over Financial Services van Microsoft

De Financial Services Group van Microsoft levert software die financiële

bedrijven helpt het proces rond klanten, medewerkers en activiteiten te

vernieuwen zodat ze optimaal kunnen profiteren van kansen op een groter

marktaandeel en een hogere winst. Microsoft-software geeft medewerkers en

IT-personeel binnen financiële instellingen meer middelen in handen, met name

met betrekking tot aandachtsgebieden als adviseursplatforms,

kanaalvernieuwing, de assurantiewaardeketen, risicobeheer en naleving voor

ondernemingen, en betalingsverkeer. Door middel van een combinatie van

oplossingen die door Microsoft en haar partners worden aangeboden, kunnen

bedrijven hun medewerkers in staat stellen inzichten te creëren uit gegevens,

ideeën om te zetten in actie, en nieuwe kansen te creëren uit veranderingen.

Meer informatie over de Financial Services Group van Microsoft kunt u

vinden op http://www.microsoft.com/financialservices.

Over M-Com

M-Com heeft haar hoofdkwartier in Atlanta, Georgia, en is een leverancier

van oplossingen voor internationaal mobiel bankieren en internationale

mobiele betalingen waarvoor ze samenwerkt met banken en transactieverwerkers

in Noord-Amerika, Australazië, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Het

hoofddoel van M-Com concentreert zich op het leveren van hoogwaardige

informatie uit mobiele betalingsdiensten over acceptatie en inkomsten.

Meer informatie kunt u vinden op http://www.mcom.co.nz.

Over Microsoft

Microsoft (Nasdaq: MSFT), opgericht in 1975, is wereldleider op het

gebied van software, diensten en oplossingen die mensen en bedrijven helpen

hun volledige potentieel te verwezenlijken.

Serge van Dam van M-Com, +1-678-369-0602, serge.vandam@mcom.co.nz; of Wendy Grover van Microsoft Corp., +1-425-705-7609; of Chanda Gathani van Metia, +44-795-11-63615, chanda.gathani@metia.com, voor Microsoft Corp.; OPMERKING VOOR EDITORS: Als u meer informatie over Microsoft wilt bekijken, kunt u terecht op de webpagina van Microsoft op het adres http://www.microsoft.com/presspass, onderdeel van de webpagina's met bedrijfsinformatie van Microsoft. Webkoppelingen, telefoonnummers en titels zijn correct op het tijdstip van publicatie maar kunnen nadien zijn gewijzigd. Voor aanvullende assistentie kunnen journalisten en analisten contact opnemen met het Rapid Response Team van Microsoft of andere contactpersonen die worden vermeld op http://www.microsoft.com/presspass/contactpr.mspx; Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO






-