Microsoft en M-Com leveren wereldwijd oplossingen voor mobiele betalingen
17/09/2009 04:10
PR Newswire
HONGKONG, September 17 /PRNewswire/ --
- De toonaangevende verkoper van software voor mobiel bankieren maakt
optimaal gebruik van het Microsoft-platform om de meest flexibele en
schaalbare oplossing te leveren voor mobiele betalingen.
Microsoft Corp. en M-Com hebben vandaag een nieuwe oplossing
bekendgemaakt die banken en betalingsverwerkers voorziet van een
hoogtechnologische functionaliteit voor mobiele betalingen - hierdoor
beschikken banken over meer mogelijkheden om mobiele betalingsdiensten aan
hun klanten aan te bieden en om hun opbrengstmogelijkheden te maximaliseren.
Deze oplossing toont duidelijk aan dat de keuze voor de consument en de
gebruiksflexibiliteit voor de banken essentieel zijn voor het succes van
globale oplossingen voor mobiele betalingen voor de financiële
dienstensector. Het nieuws werd aangekondigd op Sibos 2009, het voornaamste
globale forum van de sector voor financiële dienstverlening.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO)
Door het gebruik van technologieën van Microsoft, voorziet M-Com
BankAnywhere een volledige eind-tot-eind oplossing voor mobiele betalingen
aan de banksector wereldwijd. De uitgebreide oplossing levert een optimaal
vermogen wat betreft veiligheid en risicomanagement waardoor banken de
bekendmaking van hun merken en diensten efficiënt kunnen beheren in de
opkomende markt voor mobiele technologie. Als een volledig geïntegreerde
oplossing vermindert het de 'total cost of ownership' (TCO) voor het mobiele
kanaal voor de banken.
M-Com is een Microsoft Gold Certified Solution Developer die BankAnywhere
over de hele wereld ondersteunt en het gebruikt middelen en best practices
van Microsoft bij het opstellen van BankAnywhere. Het gebruik van
standaardtechnologie van Microsoft, waaronder Windows, Microsoft SQL Server
en Internet Information Services (IIS), stelt gebruikers van BankAnywhere in
staat om voordeel te halen uit de huidige toonaangevende middelen en
praktijken voor technologiemanagement.
"Vandaag de dag hebben consumenten vele opties en kanalen waardoor
bedrijven voor financiële diensten hun klanten moeten werven via een uiterst
gepersonaliseerde en verbonden ervaring die consistent is op alle raakpunten
en die sterke relaties opbouwt, klantintimiteit creëert en loyaliteit
bevordert," vertelt Susan Hauser, vice-president van Worldwide Financial
Services bij Microsoft. "De aankondiging van vandaag onderstreept onze
inspanningen om een integratie via meerdere kanalen te leveren die financiële
instellingen in staat stelt om voordeel te halen uit mobiele kanalen en
nieuwe mediakanalen als een onderdeel van de algemeen verbonden ervaring.
Onze samenwerking met M-Com breidt ons ecosysteem als partners uit voor
betalingen en mobiele oplossingen en bekrachtigt onze leiderspositie als
leverancier van platforms voor betalingsverwerking."
Financiële instellingen bieden het hoofd aan verminderde opbrengsten uit
traditionele credit cards en proberen nu de kleinere contante betalingen te
vervangen door mobiele betalingen om zo nieuwe opbrengstenstromen te
genereren. Dit is belangrijk voor de banken en winkeliers aangezien het
gebruik van contant geld zowel duur als onveilig is.
"Met de toenemende aanwending van mobiele toepassingen op smartphones kan
het mobiele kanaal niet langer genegeerd worden door de banken," vertelt Red
Gillen, senior analyst bij Celent. "Mobiele betalingen blijven aan de top van
het lijstje staan van toepassingen die de mobiele financiële diensten zullen
verankeren in het dagelijkse leven van de consument en ze zelfs mainstream
zullen maken. Terwijl banken in dit strategische gebied proberen investeren,
zullen de grote winnaars toch vooral de verkopers zijn die niet enkel
oplossingen kunnen leveren voor eenvoudige informatiediensten voor mobiel
bankieren maar ook andere meerwaardediensten behandelen zoals de betaling van
rekeningen."
Voor de meeste financiële instellingen zijn betalingstransacties op
papier zeer duur en bieden ze weinig differentiatiemogelijkheden. Terwijl de
informatie over de kosten verbonden aan de verwerking van de betaling met
cheques en contant geld erg verschillend is bij de verschillende
jurisdicties, financiële instellingen en betalingstypes, wordt algemeen
aanvaard dat elektronische betalingen - waaronder die via mobiele telefoon -
rechtstreeks een positieve invloed hebben op de kostenstructuur voor de
betalers, de begunstigden en de financiële instellingen.
De wereldwijde vraag van de consument draagt ook bij tot een stimulering
van deze migratie. De alsmaar stijgende aanwezigheid van mobiele telefoons en
hun toenemende polyvalente opties zorgen ervoor dat deze toestellen een
onweerstaanbare kandidaat zijn voor de vervanging van een tastbare
portefeuille.
"Het is duidelijk dat de consument in Azië en de rest van de wereld een
zeer grote honger heeft naar mobiele financiële diensten en vooral naar
betalingstransacties," vertelt Adam Clark, algemeen directeur van M-Com.
"Banken moeten hun klanten voor het mobiele kanaal op korte termijn werven om
te verzekeren dat ze aanhoudende opbrengsten en essentiële klantensegmenten
kunnen verwerven die gebruik maken van deze diensten."
Bangkok Bank en KeyBank zijn beide goede voorbeelden omdat ze recentelijk
een oplossing voor mobiele financiële diensten geselecteerd hebben die
optimaal gebruik maakt van het M-Com BankAnywhere platform. Deze instellingen
kozen voor Mobile Money van Fiserv Inc. dat in september 2008 in combinatie
met M-Com gelanceerd werd. Fiserv, een partner van Microsoft en M-Com, is de
toonaangevende globale leverancier van oplossingen voor financiële
dienstentechnologie.
"Het gebruik van deze geavanceerde technologie voor consumentbankieren
toont een duidelijke wijziging aan in hoe de banken wereldwijd in contact
komen met hun klanten," vertelt Karen Campbell, vice-president van de
directie van Bangkok Bank. "Klanten in Azië zijn zeker even veeleisend dan
hun tegenhangers in Europa en de Verenigde Staten want ze hebben de mobiele
bankiermiddelen nodig om hen bij te staan in hun drukke, uiterst mobiele
leven."
Mobiel betalen moet mogelijk gemaakt worden bij verschillende mobiele
toestellen, producenten en mobiele telefoonmaatschappijen om tegemoet te
komen aan de persoonlijke voorkeuren van de doelgroep: de consument. Dit is
de enige manier waarop de keuze uitgebreid kan worden op de globale markten.
BankAnywhere pakt deze eisen aan op het Microsoft platform door het volgende
te leveren:
- Nieuwe opbrengstmogelijkheden uit betalings- en meerwaardetransacties
- Kostenbeperking door een reeds aangewezen mogelijkheid om klanten aan
te zetten tot goedkopere zelfbedieningskanalen
- Differentiatie van en controle over het mobiele kanaal van de bank en
de gebruikerservaring die ze aan de klanten leveren
"We hadden een product nodig dat geschikt zou zijn voor een groot aantal
gebruikers en uitgebreid zou kunnen worden om te voldoen aan de diverse
behoeften van onze verschillende soorten bedrijfs- en klantensegmenten,"
vertelt Allison Landers, senior vice-president van Virtual Banking bij
KeyBank. "Op het vlak van mobiel bankieren zijn er voor banken vele
strategische mogelijkheden. Door de aanwending van het M-Com BankAnywhere
platform voor sms voorzien we onze klant van een eerste grote stap naar
mobiel bankieren met een consistente en fascinerende gebruikerservaring."
Diensten voor mobiel bankieren zijn de beste manier om een relatie op te
bouwen met uw klant waarbij het gebruik van de mobiele telefoon centraal
staat. Betalingsmechanismen met open lus, de keuze van
betalingsuitvoeringsmodellen en interoperabiliteit tussen toestellen zijn
essentieel voor het leveren van de optimale ervaring. Via zijn ecosysteem van
partners, zoals M-Com en Fiserv, staat Microsoft de banken bij bij de
complexiteit en de uitdagingen die de mobiele financiële diensten met zich
meebrengen.
Over Financial Services van Microsoft
De Financial Services Group van Microsoft levert software die financiële
bedrijven helpt het proces rond klanten, medewerkers en activiteiten te
vernieuwen zodat ze optimaal kunnen profiteren van kansen op een groter
marktaandeel en een hogere winst. Microsoft-software geeft medewerkers en
IT-personeel binnen financiële instellingen meer middelen in handen, met name
met betrekking tot aandachtsgebieden als adviseursplatforms,
kanaalvernieuwing, de assurantiewaardeketen, risicobeheer en naleving voor
ondernemingen, en betalingsverkeer. Door middel van een combinatie van
oplossingen die door Microsoft en haar partners worden aangeboden, kunnen
bedrijven hun medewerkers in staat stellen inzichten te creëren uit gegevens,
ideeën om te zetten in actie, en nieuwe kansen te creëren uit veranderingen.
Meer informatie over de Financial Services Group van Microsoft kunt u
vinden op http://www.microsoft.com/financialservices.
Over M-Com
M-Com heeft haar hoofdkwartier in Atlanta, Georgia, en is een leverancier
van oplossingen voor internationaal mobiel bankieren en internationale
mobiele betalingen waarvoor ze samenwerkt met banken en transactieverwerkers
in Noord-Amerika, Australazië, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Het
hoofddoel van M-Com concentreert zich op het leveren van hoogwaardige
informatie uit mobiele betalingsdiensten over acceptatie en inkomsten.
Meer informatie kunt u vinden op http://www.mcom.co.nz.
Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq: MSFT), opgericht in 1975, is wereldleider op het
gebied van software, diensten en oplossingen die mensen en bedrijven helpen
hun volledige potentieel te verwezenlijken.
Serge van Dam van M-Com, +1-678-369-0602, serge.vandam@mcom.co.nz; of Wendy Grover van Microsoft Corp., +1-425-705-7609; of Chanda Gathani van Metia, +44-795-11-63615, chanda.gathani@metia.com, voor Microsoft Corp.; OPMERKING VOOR EDITORS: Als u meer informatie over Microsoft wilt bekijken, kunt u terecht op de webpagina van Microsoft op het adres http://www.microsoft.com/presspass, onderdeel van de webpagina's met bedrijfsinformatie van Microsoft. Webkoppelingen, telefoonnummers en titels zijn correct op het tijdstip van publicatie maar kunnen nadien zijn gewijzigd. Voor aanvullende assistentie kunnen journalisten en analisten contact opnemen met het Rapid Response Team van Microsoft of andere contactpersonen die worden vermeld op http://www.microsoft.com/presspass/contactpr.mspx; Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO
-