Ingezonden persbericht
PERSBERICHT 13 juli 2009
VMT Symposium
Food for kids
Gezonde voeding voor cola-kinderen en pizza-pubers
17 september 2009, Meeting Plaza, Maarssen
Gezonde voeding voor cola-kinderen en pizza-pubers
De Nederlandse jeugd groeit dicht. Hoeveel kinderen gaan er niet zonder ontbijt van huis of krijgen een berg snoepgoed mee in hun broodtrommeltje? En wie kent ze niet: pubers die zoete energiedrankjes, donuts en koek als lunch verorberen? Reclames op televisie en producten met aantrekkelijke verpakkingen die erom schreeuwen om gegeten te worden: de jeugd is hier heel gevoelig voor. Natuurlijk dragen ouders verantwoordelijkheid voor hun kroost, maar ook de voedingsmiddelenindustrie kan iets doen. Naast gezonde productontwikkeling, kan de marketing zich meer richten op gezonde producten.
Tijdens het VMT symposium Food for kids, Gezonde voeding voor cola-kinderen en pizza-pubers schetsen deskundigen het probleem van overgewicht onder de jeugd en welke rol voeding daarin speelt. Fabrikanten vertellen hoe zij met hun producten en marketing bij kunnen dragen aan de gezondheid van kinderen en jongeren. Niet voor niets luidt het gezegde: 'De jeugd heeft de toekomst'. Het is daarom zaak kinderen zo jong mogelijk een gezonde leefstijl aan te leren, zodat de jeugd daadwerkelijk de toekomst heeft. De voedingsindustrie kan hier een belangrijke rol in spelen.
Doelgroep
Dit symposium is bedoeld voor functionarissen in de voedingsmiddelenindustrie, zoals: directie en management, R&D-medewerkers, productontwikkelaars, conceptontwikkelaars, nutrition managers, voedingskundigen, marketeers, communicatiemanagers, medewerkers van ingrediëntenleveranciers, onderzoeksinstellingen, (semi)overheid e.a.
Meer informatie:
Noordervliet Media BV
Carola Aantjes - Coördinator Bijeenkomsten
Telefoon 030 - 635 8540
E-mail caantjes@noordervlietmedia.nl
www.vmt.nl
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht