Gemeente Abcoude
Kwaliteit voorop bij aanbesteding hulp bij het huishouden
Goede kwaliteit en continuïteit in het aanbod zijn de belangrijkste
uitgangspunten voor de gemeente Abcoude en de mensen die hulp bij het
huishouden ontvangen. De gemeente gaat de hulp bij het huishouden voor
2010 opnieuw aanbesteden. In de vergadering van 15 september heeft het
college van B&W besloten het aanbestedingsdocument Aanbesteding hulp
bij het huishouden Samenwerkingsverband Utrecht West voor de gemeente
Abcoude, De Ronde Venen en Loenen te hanteren.
De contracten met de huidige leveranciers van de hulp bij het
huishouden lopen dit jaar af. Daarom gaat de gemeente Abcoude voor
2010 de hulp bij het huishouden, samen met de gemeente De Ronde Venen
en Loenen opnieuw aanbesteden. Het melding voor de aanbesteding is
gepubliceerd op www.aanbestedingskalender.nl.
Kwaliteit en keuzevrijheid
Het vastgestelde kwaliteitsniveau en een gedifferentieerd tarief zijn
belangrijke maatstaven in de aanbesteding. Elke leverancier
(bijvoorbeeld een thuiszorgorganisatie, zorgcentrum of
schoonmaakorganisatie) die het kwaliteitsniveau kan bieden, en het
tarief voor hh1 tussen EUR 17,50 en EUR 21,50 en voor hh2 tussen EUR
21,50 en EUR 23,50 aanbiedt wordt gecontracteerd door de gemeente.
Concreet betekent dit tevens meer keuzevrijheid, want hoe meer
leveranciers worden gecontracteerd, hoe meer keuzevrijheid voor de
cliënt.
Terugdringen alfahulpen
Een belangrijk aandachtspunt in de aanbesteding is dat hulp bij het
huishouden niet wordt geleverd met de alfahulpconstructie. Deze
constructie, waarbij hulpen zelfstandig werken en de cliënt werkgever
is van de hulp, is alleen nog mogelijk wanneer de alfahup en de cliënt
hier zelf voor kiezen en kan dan slechts plaatsvinden onder een PGB of
de regeling Dienstverlening aan huis. Toepassing van persoongebonden
budgetten (PGB) en eventuele andere regelingen om de inzet van
alfahulpen door de cliënt mogelijk te maken vallen buiten de
aanbesteding.
Informatie over deze aanbesteding verloopt via Inkoop Bureau Midden
Nederland, contactpersoon de heer P.H. Nootenboom. U kunt uw vragen,
onder vermelding van Hulp bij het huishouden gemeenten via e-mail
richten aan: p.nootenboom@derondevenen.nl, of per post via Inkoop
Bureau Midden Nederland, t.a.v de heer P.H. Nootenboom, Croonstadtlaan
111, 3641 AL, Mijdrecht of Postbus 250, 3640 AG, Mijdrecht.
Bijgaand treft u de documenten aan die bij de aanbesteding van kracht
zijn:
Aanbestedingsdocument aanbestedingsdocument.pdf
PDF-bestand
161kB
Inkoopvoorwaarden inkoopvoorwaarden.pdf
PDF-bestand
49kB
Raamovereenkomst raamovereenkomst.pdf
PDF-bestand
104kB
---
17 september 2009
grieppandemie