Sanoma Uitgevers
platform
Sanoma stapt in Adenture platform
---
17.09.09
Sanoma Uitgevers is zich aan het voorbereiden om haar
tijdschriftenorderproces medio 2010 aan te kunnen sluiten op het
Adenture platform. Zo wordt het nog makkelijker om advertentieorders
te plaatsen bij Sanoma Uitgevers.
Na de lancering van de advertentieportal dit jaar is deze stap een
verdere uitbreiding van de digitale samenwerking tussen Sanoma
Uitgevers en de mediabureaus.
Efficiënt en klantgericht
"Wij volgen al een aantal jaar de ontwikkeling van Adenture bij de
dagbladen, zegt Ruud Bijl, manager Advertising Care van Sanoma
Uitgevers. "In die tijd hebben wij onze eigen processen
geoptimaliseerd. En Adenture zette belangrijke stappen in verdere
professionalisering van haar platform. De mediabureaus hebben ons
enige tijd geleden benaderd met de vraag of wij kansen zagen in
digitalisering van de samenwerking. Met het Adenture platform kunnen
wij nog beter voorzien in de behoefte van onze klanten: een
efficiënte, geautomatiseerde samenwerking in het orderproces.
Gemeengoed
Rob Janssen, directeur Adenture, noemt het aansluiten van Sanoma op
het standaardisatieplatform een grote stap vooruit. "Hiermee wordt de
standaard digitale werkwijze voor het hele mediumtype print -
dagbladen, recentelijk weekbladen en nu tijdschriften gemeengoed.
Belangrijk signaal
Volgens Sebastiaan Moesman, eindverantwoordelijke bij GroupM, is de
keus van Sanoma voor Adenture een belangrijk signaal voor de markt die
streeft naar professionalisering en standaardisatie van reservering
tot facturatie. Het bevestigt dat een toenemend aantal partijen, en nu
dus ook in de tijdschriftenmarkt, daarvan de mogelijkheden ziet. Het
is een belangrijke vooruitgang voor onze bureaus die nu ook de
plaatsingen bij Sanoma via Adenture kunnen verwerken."
Testpartner
Tom Staphorsius, managing director van Media Buying Services (Starcom
en ZenithOptimedia): "MbS heeft als proof of concept partner van
Sanoma beoordeeld of het Adenture platform ook geschikt is voor het
tijdschriften order- en facturatieproces. En dat is het, met minimale
aanpassingen. Wij zien uit naar het moment dat de eerste
tijdschriftenorders digitaal naar Sanoma kunnen worden verstuurd."