Regie der Gebouwen, opening Square Brussels, opdracht volbracht
16/09/2009 15:16
REGIE DER GEBOUWEN - REGIE DES BATIMENTS
Square Brussels Meeting Centre, het vernieuwde congrescentrum te Brussel opent eerstdaags zijn deuren. De Regie der Gebouwen heeft haar opdracht als technisch raadgever met succes volbracht.
Het renovatieproject startte in de jaren 2004-2005, de periode waarin de Regie der Gebouwen het aanwezige asbest in het verouderde Paleis der Congressen verwijderde. Daarna besliste de federale Regering om het complex over te dragen aan de N.V. Congressenpaleis via een erfpachtovereenkomst voor 50 jaar. Vanaf 2007 staat de NV Congressenpaleis in voor de renovatie, de modernisering en de verdere uitbating van het centrum.
De Regie der Gebouwen trad hierbij op als technisch raadgever, zowel tijdens de studieperiode als tijdens de uitvoering van de werken en dit in de verschillende technische domeinen: stabiliteit, elektriciteit, elektromechanica en HVAC.
De opdracht hield het onderzoek en de controle in van de studies van de private studiebureaus, het onderzoek van de technische fiches, de bouwplannen en bestekken en de technische opvolging van de werf. Alle technieken werden vernieuwd. Zo bevat Square voortaan zo'n 20 liften, 3 roltrappen en meerdere hefwerktuigen.
Als toemaatje vernieuwde de Regie der Gebouwen ook de buitenverlichting op de Kunstberg. Hiervoor werd beroep gedaan op het Franse Atelier Jeol, een expert inzake buitenverlichting (hij stond ook in voor de stadsverlichting van de stad Gent). De Regie der Gebouwen investeerde zo'n
116 000 ¤ in deze vernieuwing. Tenslotte werd de ganse site van de Kunstberg opgekuist zodat het publiek in de beste omstandigheden Square kan ontdekken.
De Regie der Gebouwen is ervan overtuigd dat Brussels Square een mooie toekomst tegemoet gaat.
Johan Vanderborght
Woordvoerder
Regie der Gebouwen
Gulden Vlieslaan 87 bus 2
1060 Brussel
Tel.: +32(0)2-541 65 05
Fax: +32 (0)2-541 65 01
Mobile: 0479/31 26 91
www.regiedergebouwen.be
* * *
De Regie der Gebouwen staat in voor de kwalitatieve kantoorhuisvesting van de federale ambtenaren en het instandhouden van het federale architecturale patrimonium.
Klantgerichtheid, flexibiliteit en efficiëntie zijn onze kernwaarden.
Wij beheren zo'n 1.013 gebouwen in eigendom (ong. 4,9 miljoen m2) en zo'n 538 ingehuurde gebouwen (circa 2,8 miljoen m2).
Onze projecten realiseren wij dankzij een succesvolle samenwerking met onze verschillende partners.
Dankzij haar kwalitatieve dienstverlening en haar specifieke en unieke knowhow op het vlak van bouw, restauratie en vastgoed, is de Regie der Gebouwen de referentiepartner van de federale overheid inzake vastgoed.
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel