Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
MKB-er vindt huisstijl belangrijke succesfactor, maar gebrek aan tijd of geld
ByMe spoort aan tot 'zelf regelen' van huisstijlproducten
Rijswijk, 16 september 2009 - 96% Van de Nederlandse MKB-ers ziet een professionele huisstijl als een belangrijke succesfactor bij de bedrijfsvoering. Toch heeft bijna 40% van de kleinere ondernemers bijvoorbeeld geen voorbedrukte enveloppen, een kleine 30% geen folder, en 26% geen briefpapier in eigen huisstijl - terwijl ze dit wel wensen. In bijna 70% van de gevallen is gebrek aan tijd of geld hiervoor de oorzaak.
Met de lancering van een nieuwe online dienst, spoort byMe de MKB-ers aan om huisstijlproducten eenvoudig en voordelig zélf te regelen.
Om meer inzicht te krijgen in de behoeften van MKB-ers (tot 10 werknemers) op het gebied van huisstijl, voerde onderzoeksbureau Impulse in opdracht van byMe een onderzoek uit. Hieruit blijkt tevens dat ruim driekwart van de Nederlandse MKB-ers voor zijn huisstijlproducten een goede kwaliteit wil, maar ook een scherpe prijs.
Het nieuwe bedrijf byMe haakt in op de beperkte mogelijkheid om online voordelige en kwalitatief hoogwaardige huisstijlproducten samen te stellen en te laten bezorgen. Roel Sanders, oprichter van byMe en eerder werkzaam bij Bibit Internet Payments en als Operationeel Directeur bij Albumprinter: 'De juiste uitstraling is voor iedere onderneming van groot belang om succesvol te zijn. Wij bieden ondernemers gemak en betaalbare topkwaliteit, bij het zichtbaar maken van hun bedrijfsidentiteit. Via byMe.nl kiest een ondernemer de stijl die bij hem past en regelt zijn huisstijlproducten eenvoudig zelf.'
Verder komen - in de top 3 'huisstijldragers' - visitekaartjes als meest favoriet naar voren (90% van de ondervraagden heeft een visitekaartje), gevolgd door een website van het bedrijf op nummer twee (84% van de ondervraagden heeft een website) en briefpapier op de derde plaats (64% van de respondenten heeft briefpapier).
Over byMe
Op www.byMe.nl verloopt het online samenstellen en bestellen van bijvoorbeeld visitekaartjes, briefpapier, folders, naamborden of een advertentie ontwerp, via enkele overzichtelijke stappen. De site biedt een ruime keuzemogelijkheid uit uiteenlopende stijlen - van klassiek en fun tot modern - maar ook de mogelijkheid om een eigen ontwerp op de producten toe te passen. Er worden continu nieuwe huisstijlproducten aan het assortiment toegevoegd, die uiteraard ook allemaal van eigen tekst en/of beeldmateriaal kunnen worden voorzien. Aansluitend op de behoefte van de kleinere ondernemer, is bestellen al mogelijk vanaf kleine oplagen.
ByMe is een initiatief van Continn BV en werkt voor haar dienstverlening samen met gerenommeerde partners als Orange Juice (website en software), drukkerij Quantes (productie) en Nikolai Carels (vormgeving en design).
---