Ingezonden persbericht




PERSBERICHT

Golfsponsoring in Nederland bedraagt E 12 miljoen

Groeningen, 16 september 2009 - In Nederland besteden bedrijven ongeveer E 12 miljoen aan de sponsoring van golf. Dat blijkt uit een inventarisatie van het onderzoeksbureau SponsorMaps.

Het meeste sponsorgeld gaat naar het KLM Open waarvan de begroting van circa 7 miljoen voor het grootste gedeelte wordt opgebracht door de drie partners KLM, ABN AMRO en KPMG. Deze drie partijen zijn ook betrokken bij het ABN AMRO Ladies Open. De andere grote golfsponsor in Nederland is Van Lanschot Bankiers dat onder andere hoofdsponsor is van de Nederlandse Golf Federatie. Het onderzoek geeft behalve een beeld van de bedragen die omgaan in golf in Nederland ook een overzicht van de belangrijkste golfsponsors, organisaties en evenementen.

"Golfsponsoring biedt als sport die ook in Nederland nog steeds sterk in ontwikkeling is en steeds meer beoefenaars kent, veel mogelijkheden voor bedrijven", concludeert Ad Maatjens van SponsorMaps. "Niet alleen traditioneel op het gebied van relatiemarketing, maar met name in het bereiken van specifieke doelgroepen zoals jeugd en senioren liggen nog volop kansen."

Het onderzoek is mogelijk gemaakt door ABN AMRO en gratis te downloaden via www.sponsormaps.nl

SponsorMaps adviseert bedrijven, organisaties en bureaus en geeft inzicht in de sponsormarkt door het objectief in kaart brengen van die markt in de Benelux in al zijn breedte en dimensies (branches, deals, geld, doelstellingen, trends etc.). SponsorMaps werkt in opdracht, maar informeert de markt ook op eigen initiatief via publicaties, research en consult en regelmatig te verschijnen zogenaamde S'Maps.

--------

Noot voor redacties



Ingezonden persbericht