Ingezonden persbericht
15 september 2009
BT Global Services benoemt Rogier Bronsgeest tot hoofd Customer Service Operations
BT maakte vandaag de benoeming bekend van Rogier Bronsgeest tot hoofd Customer Service Operations. Bronsgeest (45) wordt verantwoordelijk voor de optimalisatie van de dienstverlening aan BT Global Services' klanten, gebruikmakend van BT's bestaande en reeds bekroonde dienstverleningssystemen en -processen.
Rogier Bronsgeest is afkomstig van Getronics KPN waar hij verantwoordelijk was voor de dienstverlening in meer dan 90 landen. In het verleden heeft hij in senior functies gewerkt voor bedrijven als IBM, Rational Software, Baan Company en Unisys. Bronsgeest gaat deel uitmaken van het BT Global Services Leadership Team en de BT Operate Executive Board.
Hanif Lalani, CEO van BT Global Services: "Momenteel integreren we de dienstverlening binnen ons bedrijf om het end-to-end service management richting onze klanten verder te optimaliseren. Dit geeft ons de kans om onze klantenervaring, die nu al wereldwijd te boek staat als één van de beste, te verbeteren. Rogier Bronsgeest zal dit proces verder begeleiden en ervoor zorgen dat al onze klanten, waar ter wereld zij zich ook bevinden, profiteren van dezelfde uitstekende service."
Roel Louwhoff, CEO van BT Operate: "We zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten, systemen en processen, en zijn sterk gericht op het leveren van betrouwbare diensten van hoge kwaliteit, tegen een gunstige prijs. Rogier heeft alle kennis en ervaring die nodig is in huis om onze klanten te laten profiteren van al onze competenties. Hierbij geeft hij leiding aan meer dan 10.000 service professionals, waaronder meer dan 1.000 ITIL gecertificeerde medewerkers, 950 Microsoft gecertificeerde specialisten, 4.000 Cisco gecertificeerde ingenieurs en 650 Nortel gecertificeerde ingenieurs."
BT onderscheidt zich wereldwijd door de hoge kwaliteit van zijn dienstverlening, zowel aan bedrijven als overheidsorganisaties. Telemark heeft BT al meerdere malen erkend voor 'customer excellence' met een Diamond Award (beste in zijn categorie) voor netwerkinstallatie en negen Gold Awards voor uitstekende dienstverlening in september 2009. In augustus 2008 en februari 2009 werd BT uitgeroepen tot beste dienstverlener op het gebied van Data VPN-klanttevredenheid. BT heeft ook een Frost & Sullivan Customer Value Enhancement Award en een Best Customer Service Award gewonnen tijdens de Atlantic-ACM Global Wholesale Awards in 2008. Daarnaast werd BT in 2009 door de Bathwick Group genoemd als nummer 1 op het gebied van klantinnovatie onder de top van IT dienstverleners. In hetzelfde jaar kreeg BT van FedEX Express een prijs voor de uitstekende service, de hoogste benchmark voor kwaliteit van dienstverlening in 2009.
Rogier Bronsgeest woont in Nederland en is vader van drie kinderen.
Einde
Over BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.
In het boekjaar 2008-'09, dat eindigde op 31 maart 2009, behaalde BT Group een omzet van 21.390 miljoen Britse pond. British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.
Bezoek voor meer informatie over BT: