Ingezonden persbericht
Marktplaats.nl stapt in zoekmachine adverteren
Nieuw CPC-advertentieproduct voor zakelijke adverteerders: Admarkt Mini-advertentie
Emmeloord, 15 september 2009 - Marktplaats.nl stapt in de markt van zoekmachine adverteren met de introductie van de Admarkt Mini-advertentie. Dit is een zoekwoord gebaseerd CPC-advertentieproduct voor zakelijke adverteerders. Marktplaats.nl beantwoordt hiermee aan de vraag vanuit de markt naar nieuwe CPC-producten. Vanaf vandaag test een selecte groep zoekmachinebureaus de bètaversie van deze advertenties.
De Admarkt Mini-advertentie bestaat uit een korte advertentietekst van twee regels met een titel en een directe link naar de website van de adverteerder. De advertenties worden getoond op basis van het zoekgedrag van bezoekers. Dit betekent relevante content voor de bezoeker en kwalitatieve leads voor de adverteerder. "Als grootste zoekmachine voor producten in Nederland met maandelijks ruim 6.2 miljoen unieke, koopgerichte bezoekers, is Marktplaats een zeer geschikt platform voor deze advertentievorm", licht Francine van Dierendonck, marketingdirecteur bij Marktplaats.nl, toe.
Met de introductie van Admarkt Mini-advertenties is Marktplaats.nl actief in de vier belangrijkste segmenten van de online advertentiemarkt: rubrieksadvertenties, display advertenties, e-mailmarketing en nu ook zoekmachine adverteren.
Voor iedere zakelijke adverteerder
De Admarkt Mini-advertentie kan door iedere zakelijke adverteerder, van klein tot groot, worden ingezet. De inhoud van de advertentie kan algemeen, actiematig of productspecifiek zijn. De positie wordt bepaald door een combinatie van relevantie gemeten in CTR (Click Trough Rate) en de geboden CPC (Cost Per Click) van een advertentie. De resultaten van Admarkt Mini-advertenties zijn direct inzichtelijk en de campagnes kunnen op elk moment geoptimaliseerd worden. De adverteerder kan per advertentie een budget en een dag-, week- en maandlimiet instellen en heeft hiermee volledige controle over de kosten.
Zoekmachinebureaus testen bètaversie
Vanaf vandaag zet een selecte groep zoekmachinebureaus{1] de bètaversie van Admarkt Mini-advertenties in voor hun klanten. Van Dierendonck: "Het is voor ons belangrijk een goed functionerend product te bieden dat voldoet aan de wensen van zakelijke adverteerders. Door Admarkt-gebruikers nauw te betrekken bij de ontwikkeling van de Admarkt Mini-advertentie, kunnen we het product verbeteren. We hebben bewust gekozen voor deze opzet; de bureaus kunnen ons in relatief korte tijd van waardevolle feedback voorzien door hun kennis en actieve gebruik van het product. De verwachting is dat we Admarkt Mini-advertenties binnen aanzienlijke tijd verder kunnen uitrollen."
Over Marktplaats.nl
Marktplaats.nl, opgericht in 1999, was in Nederland een van de eerste websites die zich volledig richtte op rubrieksadvertenties. Sinds de oprichting is de onderneming uitgegroeid tot de populairste website op dit gebied in Nederland met een nog altijd groeiende klantenbasis van particulieren en bedrijven. Per dag worden er meer dan 255.000 nieuwe advertenties op de website geplaatst, van kleding en verzamelobjecten tot auto's en diensten. De onderneming maakt sinds november 2004 onderdeel uit van eBay. Marktplaats is gevestigd in Emmeloord. Kijk voor meer informatie op: www.marktplaats.nl.
Voor meer informatie of een gesprek met iemand van Marktplaats.nl:
Jos Govaart
Bijl, partners in public relations
Direct: 010-217 93 50
E-mail:j.govaart@bijlpr.nl
{1] De geselecteerde zoekmachinebureaus zijn Traffic4U, Yonego, Traffic Builders, Tribal Internet Marketing, Bloosem en Outrider.