Ingezonden persbericht


Apeldoorns echtpaar ontwikkelt nieuwe servicedienst

"De eerste gedachte was eigenlijk heel simpel. Steeds meer mensen hebben een computer die voor steeds meer zaken thuis gebruikt wordt. In negentig procent van alle woningen in Nederland staat inmiddels minimaal één computer." Aan het woord is Leo Oude Essink. Samen met zijn partner Gea Jansen startte hij anderhalf jaar geleden met een hele laagdrempelige service voor computerbezitters. "Het is een hele nieuwe service die zeker aanslaat. Via onze website of per telefoon kunnen mensen contact opnemen. Daarna gaat het heel snel. Een van onze computerspecialisten komt bij de mensen langs en lost het probleem ter plekke op. De specialisten die voor ons werken, komen altijd uit de buurt van degene die belt of mailt. Zo kunnen wij de kosten voor de klant acceptabel houden. Want dat vonden wij van het begin af aan een belangrijke voorwaarde."

Een naam die aanspreekt

Oja.nl heet hun bedrijf. Zij richten zich op particulieren en ondernemers. "Het is een leuke naam en we hebben een beeld gemaakt dat blijft hangen. Een storing of probleem met de computer komt altijd ongelegen. Dan merk je pas hoe vaak je zo'n apparaat gebruikt. Je voelt je onthand. En wat moet je dan doen? O, ja ... bellen met iemand die het voor je oplost. Zo is onze bedrijfsnaam dus ontstaan.”

Snel gegaan

Na een klein jaar hebben zij een landelijk netwerk van meewerkende computerspecialisten opgebouwd. Inmiddels zijn Leo en Gea al op weg naar de 3.000 ste klant. "Het is ontzettend snel gegaan." Partner Gea Jansen is net zo enthousiast als haar man. "Het begint met een idee, maar daarna moet je samen aan de slag om het te realiseren." Zij startten met het bedrijf in de regio Apeldoorn om te kijken of het werkte. En ja hoor. Leo: "We werkten eerder al als managers in de dienstverlenende sector en als je het dan samen voor eigen rekening en risico in de praktijk gaat brengen, is dat zeker spannend."

"Het belangrijkste als je start met dit soort serviceverlening is natuurlijk dat je goed bereikbaar bent, snel handelt, de juiste oplossing aandraagt en vooral ook betaalbaar bent." Hun streven is om de mensen betaalbare professionele hulp aan huis te bieden. "Op het moment dat je computer het begeeft of de software niet goed geïnstalleerd krijgt, wil je dat zo snel mogelijk opgelost hebben." Leo heeft veel energie gestoken in het opzetten van het landelijke netwerk van partnerbedrijven die naar de mensen toe gaan. "Wij nemen die selectie heel serieus. Alle probleemoplossers hebben ruime ervaring, vaak meer dan zeven jaar ervaring. Zij zijn echte experts en dat hadden wij ook nodig." Leo en Gea gaan met veel plezier door met het realiseren van hun plannen.




Ingezonden persbericht