Ingezonden persbericht




NIEUWSBERICHT

NH HOTELES EN HESPERIA SLUITEN AKKOORD

OVER INTEGRATIE HOTELMANAGEMENT

HESPERIA WORDT LID VAN RAAD VAN BESTUUR NH HOTELES

NH Hoteles en Hesperia hebben een overeenkomst getekend over de integratie van hun beider hotelmanagement. Deze transactie zal belangrijke synergie tot stand brengen op het gebied van zowel inkomsten als uitgaven, en zal NH Hoteles een groter concurrentievoordeel geven.

NH Hoteles zal 51 hotels gaan managen die momenteel eigendom zijn van of uitgebaat worden door Hesperia en zal hiermee het aantal hotels vermeerderen tot 400.

Tegelijkertijd wordt Hesperia lid van de Raad van Bestuur van NH Hoteles.

Zaragoza, 15 september 2009 ­ Gisteren hebben NH Hoteles en Hesperia een overeenkomst ondertekend om hun hotelmanagement te integreren. Dankzij deze overeenkomst - die ondersteund wordt door de Raad van Bestuur van beide organisaties, ontstaat de grootste Spaanse groep van stadshotels. De overeenkomst heeft tot doel het hotelmanagement van de twee hotelketens te consolideren om de synergie te maximaliseren en voordeel te halen uit complementaire strategieën. Tegelijkertijd zal Hesperia lid worden van de Raad van Bestuur van NH Hoteles, en zo een toegevoegde waarde bieden aan NH Hoteles, en daardoor aan zijn aandeelhouders. Bovendien zal de Raad van Bestuur van NH Hoteles op de aandeelhoudersvergadering voorstellen om zowel de beperking van stemrecht van de aandeelhouders uit te breiden tot 20% als het quorum om deze beperking te wijzigen of op te heffen te verminderen tot 51%, waarvoor een buitengewone aandeelhoudersvergadering zal samengeroepen worden zodra de integratie geformaliseerd is.

Belangrijkste voordelen van de overeenkomst zijn:
NH Hoteles versterkt haar strategie om marktleider te worden binnen de Europese markt in het segment van stadshotels en breidt haar binnenlandse en internationale aanwezigheid uit zonder haar toevlucht te hoeven nemen tot kapitaalsverhogingen of toename van schulden. Dit aangezien de overeenkomst alleen het management van alle Hesperia hotels betreft en niet de aankoop van de hotels (vastgoed) die hun eigendom zijn of geleased worden.

Hesperia, dat een belang heeft van meer dan 25% in NH Hoteles sinds de laatste kapitaalsverhoging van juli 2009, wordt lid van de Raad van Bestuur en andere comités van NH Hoteles. GBS Finanzas treedt op als financieel adviseur voor beide partijen.


1/2





OVER HESPERIA

Hesperia Hotels, met meer dan dertig jaar ervaring in de hotelsector, heeft in total 7.786 kamers in 51 hotels, waarvan er 47 gevestigd zijn in de belangrijkste steden van Spanje, 1 in Andorra, 1 in Londen en 2 in Isla Margarita (Venezuela). Het brede aanbod van hotels van de groep bestaat uit luxueuze stadshotels in Madrid, Barcelona en La Coruña; resorthotels met exclusieve welnessvoorzieningen en golf; stedelijke hotels en vakantiehotels. Ze bieden allemaal een exclusieve service met veel aandacht voor klanten om een comfortabel en kwaliteitsvol verblijf te verzekeren. Kwaliteit, in de ruimste betekenis van het woord, karakteriseert de Hesperiagroep. Hun slogan "Wij zijn hôteliers", bepaalt niet alleen het karakter van de hotelketen, maar geeft ook duidelijk weer dat het bedrijf er naar streeft om zijn klanten een volledige, kwaliteitsvolle service te bieden in al zijn vestigingen. De toewijding van Hesperia voor de haute cuisine begon in 2000 met de vermaarde chef Santi Santamaria en het restaurant Sant Celoni in Hotel Hesperia in Madrid, dat beloond werd met twee Michelinsterren. De tweede vestiging, het zogenaamde Evo, opende zijn deuren in 2006, onder leiding van Santi Santamaria in samenwerking met Hesperia. Het bevindt zich in de glazen koepel van het Hesperia Tower Hotel, en kreeg enkele maanden na zijn opening zijn eerste Michelinster. www.hesperia.com

OVER NH HOTELES

NH Hoteles is de derde zakelijke hotelketen in Europa. NH Hoteles heeft 349 hotels met 52.793 hotelkamers in 22 landen in Europa, Latijns-) Amerika en Afrika. NH Hoteles werkt momenteel aan 49 hotelprojecten die samen meer dan 7.500 nieuwe hotelkamers zullen toevoegen. NH Hoteles staat bekend om haar service en hotelfaciliteiten, ontworpen met aandacht voor decor en comfort. NH hotels bieden de meest geavanceerde technologie, ontwikkeld om de communicatie van de gast zowel zakelijk als privé zo goed mogelijk te faciliteren.

Restaurants vormen een andere prioriteit bij NH Hoteles, ze bieden de gast uitstekende kwaliteit. De bekende restaurateur en chef-kok Ferran Adrià, `schepper' van of El Bulli restaurant is een samenwerkingsverband met NH aangegaan. Samen worden nieuwe concepten ontwikkeld en geïntroduceerd, zoals `nhube', vernieuwende ruimtes in de hotelsector die een combinatie van eten, vrije tijd en rust bieden voor de gast, en `Fast Good'.

NH Hoteles is een maatschappelijk verantwoord bedrijf in de gastvrijheid industrie. De hotelketen biedt diensten aan die inspelen op de huidige en toekomstige wensen van zowel de interne als de externe betrokkenen (personeel, klanten, aandeelhouders, leveranciers, milieu, etc.) in de landen waar wij actief zijn en voor toekomstige generaties met maximale aandacht voor details en efficiënte en duurzame oplossingen. NH Hoteles is beursgenoteerd in Madrid. www.nh-hotels.com

VOOR MEER INFORMATIE / INTERVIEWS / BEELDMATERIAAL



Ingezonden persbericht