Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Smart software developer ODS2 breidt internationaal uit

Field Marketing Software oplossingen slaan aan in het buitenland

Enschede, 15 september 2009 - ODS2, een smart software developer die bedrijven en organisaties faciliteert bij het verhogen van hun marketing- en verkooprendement, maakt het laatste half jaar een stevige internationale expansie door. Het zijn vooral Field Marketing Software (FMS) oplossingen die aanslaan in het buitenland. Om de internationale expansie verder te stimuleren, presenteert ODS2 vandaag zijn nieuwe website in meerdere talen en komt de FMS-software naast Nederlands en Engels binnenkort ook in het Duits, Italiaans, Spaans, Portugees en Russisch op de markt.

Met de producten en diensten van ODS2 kunnen bedrijven de logistieke keten beter afstemmen op de dynamische vraag en de bedrijfskolom optimaliseren zodat de strategische doelstellingen beter zijn te controleren en sneller te realiseren. Het einddoel is klanten te ondersteunen zich beter, effectiever en inzichtelijker te manifesteren. ODS2 richt zicht op de zakelijke dienstverlening. De - webbased - applicaties van ODS2 kenmerken zich door de nieuwste technologie op gebied van flexibiliteit en schaalbaarheid.

ODS2 is al langere tijd actief in Nederland, België en Canada. Dat hun oplossingen een meerwaarde met zich meebrengen, blijkt uit het feit dat ODS2 het laatste half jaar nieuwe contracten heeft afgesloten in Spanje en Zuid-Afrika. ODS2 heeft nu vooraanstaande namen in zijn klantenportfolio als Microsoft, KPN, HP, Alice, Philips,Logitech, Media Markt en Acer.

Voor Edwin Poorthuis, CEO van ODS2, is het zonneklaar waarom veel grote, buitenlandse bedrijven voor ODS2 kiezen: 'Fabrikanten die wereldwijd actief zijn, zien de Europese markt als één markt. Maar hoewel ze het als een markt zien, kunnen ze er niet omheen dat deze gekenmerkt wordt door vele regionale verschillen zoals taal, de mate van bereisbaarheid en de ontwikkelingsgraad van telecommunicatie en ICT. ODS2 biedt oplossingen waarmee multinationals de volledige markt kunnen bestrijken en die tevens eenvoudig per land zijn in te ichten en af te stemmen op specifieke omstandigheden. De oplossingen van ODS2 kunnen per land onder meer worden ingericht op het gebied van taal, de routering van winkelbezoeken en het al dan niet gebruiken van een PDA. De oplossingen van ODS2 zijn flexibel waardoor bedrijven snel kunnen inspelen op marktontwikkelingen en hun concurrenten altijd een stap voor zijn.'

Om de zichtbaarheid te vergroten en de uitstraling van het bedrijf op een lijn te krijgen met de nieuwe status, presenteert ODS2 vandaag zijn nieuwe website (www.ods2.com). Via een corperate film en een FMS-productfilm op de site kan de bezoeker op een onderhoudende manier zien waar ODS2 als bedrijf voor staat en wat de onderscheidende kenmerken van diens producten zijn.

Over ODS2 b.v.

ODS2 is een internationale softwareleverancier en ontwikkelt complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratie-software. ODS2 heeft twee softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS) en Field Management Software (FMS), en heeft vestigingen in Enschede en Toronto (Canada). Meer informatie via www.ods2.com