Gemeente Enschede

Myra Koomen geeft startsein campagne Werkplein Enschede

Gisteren gaf wethouder Myra Koomen de aftrap van de publiciteitscampagne Werkplein Enschede met de onthulling van een `Werkplein Enschede bus'. De werkgevers, die tevens een rol spelen in de campagne, waren de belangrijkste aanwezigen tijdens deze aftrap van de promotiecampagne. Deze werkgevers getuigen en vertellen, als klanten van Werkplein Enschede, op en in diverse uitingen en media, dat `Werkplein Enschede voor hen werkt'. De aanwezige ondernemers waren onmiskenbaar trots op hun eigen portretten, zichtbaar op onder andere bus en mupi-posters. Wethouder Myra Koomen sprak hen dank toe en vertelde meer dan tevreden te zijn met het resultaat van de voorbereidingen van de campagne, visueel gemaakt met de `Werkpleinbus'. Koomen hoopt uiteraard dat de campagne spoedig haar vruchten afwerpt.

werkplein2.jpg

Wethouder Myra Koomen geeft aftrap

Ondernemers blijken Werkplein Enschede - samenwerkingsverband tussen gemeente en UWV WERKbedrijf - nog onvoldoende te kennen. Zij maken te weinig gebruik van de dienstverlening die het Werkplein hen kan bieden. Werkplein Enschede hoopt met de inschakeling van tevreden klanten - ondernemers die al klant zijn - ook andere ondernemers/werkgevers in en rond Enschede kennis te laten maken met de producten en diensten die het Werkplein biedt. Dit dienstenpakket levert niet alleen werkgevers wat op, maar ook de werkzoekenden die bij het Werkplein bekend zijn.

werkplein1.jpg

van links naar rechts:Henk Barkhof, 2B4Work; Ajran Kampman, directeur Werkplein Enschede; Dennis van Dusschoten, stratenmakersbedrijf; Hermanjan Timmers, het Vloerenarsenaal; Meral Halaceli, Müfide Hair & Spa; Benno Hermelink, directeur Werplein Enschede; Joop Kits, het Vloerenarsenaal; Richard Franken, het Vloerenarsenaal; wethouder Myra Koomen

Als Enschede binnenkort weer uit het economisch dal kruipt en wordt geconfronteerd met de vervangingsvraag op de arbeidsmarkt als gevolg van de vergrijzing, is het Werkplein er klaar voor. Het is goed dat werkgevers dan weten dat ze bij het Werkplein terecht kunnen met al hun vragen over personeelsbemiddeling.

werkplein3.jpg

De Werkpleinbus

Met de communicatiemarketingcampagne worden diverse promotiemiddelen ingezet. Zo rijdt een jaar lang een streekstadsbus van Connexxion door Twente met daarop gezichten van ondernemers die al klant zijn bij Werkplein Enschede. Deze tevreden klanten fungeren hiermee als ambassadeur van Werkplein Enschede. Tijdens deze campagne zet het Werkplein ook andere media en middelen in, zoals posters in de stad, bioscoopreclame en advertenties.

Geplaatst: 15 september 2009.

15 september 2009