Werkspot.nl zet TV in om vakman aan werk te houden
15/09/2009 09:13
Werkspot.nl
Persbericht
Werkspot.nl zet TV in om vakman aan werk te houden
Na voordeelpas nu ook TV-commercial om ZZP-er in de bouw te steunen
Tilburg, 15 september 2009
Werkspot.nl, de marktplaats voor klussen in en om het huis, zet TV in om ZZP-ers in de bouw aan het werk te houden. Om de verwachte toestroom van vakmannen, die na de zomerstop werkeloos raken, op te vangen, heeft Werkspot.nl deze week een TV-campagne opgestart. Doel is om het aantal opdrachten dat door particulieren op het vraag- en aanbodplatform geplaatst wordt te verdubbelen. ZZP-ers in de bouw die bij Werkpot.nl ingeschreven staan, kunnen bieden op de grote en kleine klussen die door particulieren geplaatst worden. Sinds het begin van de kredietcrisis zag Werkspot.nl een grote toeloop van kleine zelfstandigen in de bouw. Eerder dit jaar introduceerde Werkpot.nl de Voordeelpas waarmee de ingeschreven vakmannen extra voordeel bij speciaal geselecteerde leveranciers waaronder Bouwmaat, PontMeyer, Raab Karcher, Rexel, DAP-GWW, Delta Lloyd en Gerritse IJzerwaren.
Joost Gielen, oprichter van Werkspot.nl: 'Bij Werkspot.nl doen we er alles aan om werk te genereren voor de vakmannen die zich bij ons inschrijven. Dat doen we onder andere door samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld Formido, door de Voordeelpas te introduceren, maar ook door onze marketingcampagnes gericht op consumenten te intensiveren. Aangezien klussen iets is dat de hele Nederlandse bevolking aangaat, hebben we besloten om het massamedium TV in te zetten om de ZZP-er in de bouw aan het werk te houden. Het is een bijzondere en opvallende commercial geworden die uiteraard ook uitlegt wat Werkspot.nl is. We verwachten er veel van.'
In de commercial wordt Nederland binnengevallen door aliens die een vernietigend spoor achterlaten. Iedereen kijkt elkaar aan voor hulp, maar de hulp komt uit onverwachte hoek: Werkspot.nl, want als je op Werkspot.nl de juiste vakman vindt, ziet je badkamer, keuken of tuin er zo weer tiptop uit. De special effects van Tim Smit, in combinatie met de voice over geven de kijker het gevoel te kijken naar een trailer voor een Hollywoodfilm. Tim Smit is een Nijmeegse student Natuurwetenschappen die eerder dit jaar furore maakte met zijn 'special effects' filmpje op Youtube en daarna door meerdere Hollywood studio's is benaderd
Kees Huisman, algemeen secretaris van VLOK - de Vereniging voor Klussenbedrijven: 'Juist in deze tijd is het belangrijk dat we er alles aan doen om de kwaliteit van het verbouwings- en onderhoudswerkzaamheden voor de klant te garanderen. Het zou kapitaalvernietiging zijn als we nu vakmensen laten uitstromen naar andere sectoren, omdat er tijdelijk geen werk is. De initiatieven van Werkspot.nl, maar ook van andere partijen, zijn erg welkom.'
Over Werkspot.nl
Werkspot.nl - opgericht in 2005 - is de eerste en grootste online marktplaats voor klussen in en om het huis. Het principe van Werkspot.nl is eenvoudig: opdrachtgevers plaatsen hun klus - hoe klein of groot ook - op de website. Ingeschreven klusbedrijven en vakmannen kunnen hier vervolgens een bieding op uitbrengen. Verder geven opdrachtgevers een referentie en rapportcijfer aan de vakman zodra een klus is afgerond. Door deze reviews krijgen medegebruikers een helder beeld van de kwaliteit van de vakman of klusbedrijf.
In 2008 werden meer dan 35.000 opdrachten op Werkspot.nl geplaatst: de prognose voor 2009 is 90.000 klussen. De biedingen worden gedaan door meer dan 5.000 vakmannen en dit aantal groeit nog steeds. De gemiddelde waarde van een klus is 2.500 euro, waarmee het totale bedrag dat in 2009 via Werkspot.nl wordt verhandeld 225 miljoen euro bedraagt.
In juli 2009 heeft De Telefoongids een belang van 50% in Werkspot.nl genomen.
Kijk voor meer informatie op www.werkspot.nl
http://www.werkspot.nl
Noot voor de redactie:
Noot voor de redactie,