Communited verzorgt digitalisering bedrijfsprocessen RSC Rotterdam


OUD-BEIJERLAND, 20090914 -- Met een totaaloplossing rondom de digitalisering van de bedrijfsprocessen, heeft Rail Service Center Rotterdam een belangrijke stap gezet voor de komende jaren. Deze totaaloplossing omvat zowel een website, intranet als extranet, allen gekoppeld aan het Content Management Systeem emagiC CMS.Net. Hiermee komen alle belangrijke doelgroepen van RSC op een gemakkelijke, overzichtelijke en snelle wijze aan de voor hen belangrijke informatie. ICT bedrijf Communited uit Oud-Beijerland heeft de technische werkzaamheden voor RSC Rotterdam uitgevoerd.

De nieuwe website, vormgegeven door Sixfish Media uit Oud-Beijerland, is op 21 augustus jl. online gegaan. Op www.rscrotterdam.nl kunnen geïnteresseerden voortaan de benodigde informatie over de diensten van het bedrijf vinden. Bovendien worden de huidige activiteiten nadrukkelijk in beeld gebracht; dagelijks wordt een overzicht getoond met daarin de treinen en containers, hun verwachte tijden, werkelijk gehaalde tijden en opdrachtgevers. Deze informatie wordt iedere vijf minuten ververst en kan door iedereen gemakkelijk gevolgd worden.

Daarnaast kunnen bestaande klanten en partners inloggen op een beschermd extranet. Hier is een telefoonlijst te vinden, met alle functies en bijbehorende contactpersonen binnen RSC Rotterdam. Klanten en partners die inloggen kunnen via deze telefoonlijst dus direct de juiste persoon binnen het bedrijf opzoeken, inclusief zijn of haar contactgegevens.

Voor medewerkers van RSC zelf is er een intranet ontwikkeld, waarop eveneens enkele extra maatwerkfunctionaliteiten zijn toegepast. Het personeelbeheer is zo'n module, waarmee o.a. een interne telefoongids wordt beheerd. Tevens maakt deze applicatie het mogelijk om extra gegevens over het personeel, zoals werkdiensten, verlofdagen, opleidingstatus en ziekteverzuim, bij te houden. Genoemde gegevens zijn qua presentatie natuurlijk afhankelijk van de persoon die ingelogd is op het systeem. Zo is bijvoorbeeld de interne telefoongids zichtbaar voor iedereen terwijl gegevens voor het ziekteverzuim alleen zichtbaar zijn voor het management.

Ook is er op het intranet een documenten bibliotheek te vinden, die de beheerder eenvoudig in staat stelt om te bepalen wie welke documenten mag zien. De bibliotheek is makkelijk te configureren en documenten kunnen via de web browser ge-upload worden. Ook personeelsroosters zijn binnen het intranet te bekijken. De roosters kunnen met behulp van een maatwerkapplicatie online beheerd en bekeken worden. Medewerkers kunnen deze roosters dan ook online inzien.

Dankzij het modulaire en schaalbare karakter van emagiC CMS.Net kunnen alle gegevens van zowel website, intranet als extranet, inclusief alle extra maatwerk applicaties, op één locatie beheerd worden. Vanwege de standaard rechten en rollen structuur in emagiC is het bovendien mogelijk om binnen die locatie het beheer van de omgevingen qua verantwoordelijkheid te verdelen onder verschillende beheerders.

Pieter Förrer, namens RSC Rotterdam zeer betrokken bij de ontwikkelingen rondom de digitalisering van het bedrijf, is duidelijk wanneer hem naar het project gevraagd wordt: "De onderlinge samenwerking tussen de medewerkers van Rail Service Center en Communited verliep vlekkeloos. Een strakke communicatie, pro-actieve houding en veel inzet van beide kanten hebben ervoor gezorgd dat alle deadlines gehaald zijn en het project aan alle vooraf opgestelde wensen voldoet. Na de eerste presentatie en kennismaking met Communited was de keuze voor ons al duidelijk, en dat vertrouwen heeft men volledig waargemaakt."

Johan den Ouden, die het project namens Communited begeleidde, verwoordde het als volgt: "De instelling en flexibele inzet van de mensen bij Rail Service Center Rotterdam paste precies bij de denk- en werkwijze die we bij Communited graag hanteren. Tijdens wekelijkse besprekingen werden de al gebouwde deelfunctionaliteiten doorgenomen en de te bouwen functionaliteit voor de aankomende week besproken. Voor ons ideaal omdat we gaandeweg het project alles exact konden afstemmen op de wensen van de klant. Voor RSC bovendien een hele geruststellende gedachte, omdat zij exact op de hoogte waren van de ontwikkelingen en dus nooit verrast konden worden door het opgeleverde werk."

Communited