Tientallen faillissementen geven webwinkel Timco enorme boost
EINDHOVEN, 20090914 -- Daar waar met name de Zuid-Nederlandse consument het retailbedrijf Timco al jaren in het vizier heeft door het aanbod van de extreem goedkope A en B merkproducten in hun 8 filialen, weet de rest van de Benelux Timco nu ook online te vinden.
In Nederland zijn er slechts enkele bedrijven die gespecialiseerd zijn in het opkopen of overnemen van diverse soorten winkels die door faillissementen of een schade in de problemen zijn gekomen. Timco, opgericht in 1969, is één van die bedrijven. Uniek aan de Timcoformule is echter dat de producten niet worden doorverkocht aan handelaren, maar dat het voordeel rechtstreeks aan de consument wordt doorgegeven.
'Tot voor kort werden de producten alleen in onze filialen aangeboden, maar nu wij een faillissements partij van Kinzo elektrische- en handgereedschap online verkopen heeft dit voor een boost omhoog gezorgd die wij nooit hadden verwacht. Dit aanbod heeft onze verkoop met 600% doen stijgen. In augustus konden we de klant bijvoorbeeld blij maken met een partij TomTom navigatie a ¤ 69,00. Voordeel bieden op kwalitatief goede producten, daar geniet ik nou van. Zo is er naast ons huidige scherpe assortiment altijd wat leuks te vinden,' aldus Dennis Steines, eigenaar van Timco.
Wekelijks kan de consument zijn voordeel doen om voor de aanschaf van artikelen eerst even een kijkje te nemen op www.timcowarenhuis.nl