Ingezonden persbericht


|Persbericht                                          |
|September 2009                                       |
|                                                     |
|Terugblik en vooruitblik beide positief!             |
|Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre na 3 jaar nog  |
|steeds op koers                                      |
|                                                     |
|Het gaat goed met het drie jaar geleden geopende     |
|Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre. Het           |
|marktaandeel van het 408 kamers tellende hotel is    |
|versterkt, de resultaten zijn positief en ook voor   |
|2010 verwacht de directie van het hotel gunstige     |
|cijfers. Dit is met name een positief signaal in     |
|tijden waarin het economisch voor de meeste hotels in|
|de hoofdstad niet voor de wind gaat.                 |
|                                                     |
Albert Rouwendal, General Manager van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre, in een toelichting op de gunstige resultaten: "Meer en meer gasten en bedrijven weten de weg naar ons hotel te vinden. Wij merken dat aan het aantal reserveringen, onze omzetcijfers en het stijgende aantal Žrepeat guestsŽ, gasten die keer op keer bij ons terugkomen. We zijn daar zeer blij mee en het verplicht ons te blijven werken aan optimalisering van ons product en onze service. Zo hebben wij in deze moeilijke tijden geen services geschrapt, maar hebben wij juist geïnvesteerd in bijvoorbeeld internet, executive floor, guest service systeem, en nog meer. Een en ander heeft ook geresulteerd in het toekennen van belangrijke onderscheidingen aan ons hotel", aldus Rouwendal.

Voor komende tijd staat een aantal belangrijke ontwikkelingen op stapel. Zo introduceert het hotel een directe shuttle naar en van Schiphol, wordt een eigen salonbootje in de vaart genomen en gaat het hotel sloepen verhuren.

Albert Rouwendal: "Voeg daaraan toe dat gasten gebruik kunnen maken van Segway-, scooter- en fietsenhuur, ons restaurant Silk Road totaal vernieuwd is en dat ons grote lounge terras bijzonder veel gasten, ook van buiten, aantrekt en je kunt met recht zeggen dat onze plek in Amsterdam staat als een .. hotel."

Mövenpick Hotels & Resorts is een hotelbeheeronderneming in de premiumklasse. De keten heeft meer dan 12.000 medewerkers in dienst en is met 90 bestaande hotels en hotels in aanbouw vertegenwoordigd in 26 landen. De onderneming concentreert zich op haar kernmarkten in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. De van oorsprong Zwitserse internationale hotelgroep maakt gestage vorderingen met haar uitbreidingsplannen en wil in 2010 haar portfolio uitgebreid hebben tot 100 hotels. Mövenpick Hotels & Resorts is in het vier- en vijfsterrensegment sterk vertegenwoordigd met twee accommodatietypes: zaken- en vergaderhotels, en vakantieresorts. De hotelgroep staat synoniem voor compromisloze kwaliteit van producten en diensten is eigendom van Mövenpick Holding (66,7 %) en Kingdom Group (33,3 %).