Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

MKBers profiteren nu nog eenvoudiger van de marketingkracht van het internet

Amersfoort, 14 september 2009

Om de bijna 800.000 Nederlandse MKBbedrijven nog eenvoudiger vindbaar te maken op het internet hebben ilocal en Topclick een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten.

Door de samenwerkingsovereenkomst tussen beide ondernemingen kunnen MKBers nu nog efficiënter potentiële klanten bereiken die online op zoek zijn naar een product of dienst. De zoekmachine van ilocal is dé manier om winkels, vakmensen en producten in de buurt te vinden. Via www.ilocal.nl worden maandelijks 3,5 miljoen contacten tot stand tussen consumenten en (lokale) ondernemers. Topclick maakt adverteren op internet toegankelijk voor adverteerders in het midden en kleinbedrijf door hen prominent te positioneren op ondermeer Google en Marktplaats, en nu dus ook op ilocal.

"Doordat wij meerdere advertentiekanalen aanbieden, zorgen we ervoor dat reclamebudget resultaatgericht en kostenefficiënt wordt besteed . De samenwerking met ilocal betekent dat wij ons advertentienetwerk enorm uitbreiden. Hierdoor kunnen wij onze opdrachtgevers nog beter helpen om zich online te presenteren aan potentiële klanten op het moment dat zij actief op zoek zijn naar een product of dienst," aldus de CEO van Topclick, Alfred Breggeman.

ilocal CEO Pieter Grasdijk benadrukt de complementaire dienstverlening van beide ondernemingen. "Dit partnership biedt ons een kans om te profiteren van de verkoopkracht en de reeds bestaande relaties van Topclick, waardoor wij op korte termijn veel nieuwe adverteerders hopen te mogen verwelkomen. Deze nieuwe adverteerders zijn voor ons niet alleen commercieel interessant, maar het betekent vanzelfsprekend ook een verrijking van de informatie die wij als zoekmachine aan onze gebruikers te bieden hebben".