Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
MKBers profiteren nu nog eenvoudiger van de marketingkracht van het internet
Amersfoort, 14 september 2009
Om de bijna 800.000 Nederlandse MKBbedrijven nog eenvoudiger vindbaar te maken op het internet
hebben ilocal en Topclick een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten.
Door de samenwerkingsovereenkomst tussen beide ondernemingen kunnen MKBers nu nog efficiënter
potentiële klanten bereiken die online op zoek zijn naar een product of dienst. De zoekmachine van ilocal
is dé manier om winkels, vakmensen en producten in de buurt te vinden. Via www.ilocal.nl worden
maandelijks 3,5 miljoen contacten tot stand tussen consumenten en (lokale) ondernemers. Topclick
maakt adverteren op internet toegankelijk voor adverteerders in het midden en kleinbedrijf door hen
prominent te positioneren op ondermeer Google en Marktplaats, en nu dus ook op ilocal.
"Doordat wij meerdere advertentiekanalen aanbieden, zorgen we ervoor dat reclamebudget
resultaatgericht en kostenefficiënt wordt besteed . De samenwerking met ilocal betekent dat wij ons
advertentienetwerk enorm uitbreiden. Hierdoor kunnen wij onze opdrachtgevers nog beter helpen om
zich online te presenteren aan potentiële klanten op het moment dat zij actief op zoek zijn naar een
product of dienst," aldus de CEO van Topclick, Alfred Breggeman.
ilocal CEO Pieter Grasdijk benadrukt de complementaire dienstverlening van beide ondernemingen. "Dit
partnership biedt ons een kans om te profiteren van de verkoopkracht en de reeds bestaande relaties van
Topclick, waardoor wij op korte termijn veel nieuwe adverteerders hopen te mogen verwelkomen. Deze
nieuwe adverteerders zijn voor ons niet alleen commercieel interessant, maar het betekent
vanzelfsprekend ook een verrijking van de informatie die wij als zoekmachine aan onze gebruikers te
bieden hebben".