Ingezonden persbericht


Nieuwe Enterprise Marketing Suite Unica voor interactieve marketing

Unica 8 biedt verregaande on- en offline integratie voor interactieve marketing

Amsterdam, 14 september 2009 â¤* Unica (Nasdaq: UNCA), toonaangevende leverancier van marketingsoftware, introduceert Unica 8: de nieuwste versie van de Enterprise Marketing Suite van het bedrijf. Unica 8 is verrijkt met functionaliteit die interactieve marketing mogelijk maakt en zorgt voor een lagere Total Cost of Ownership (TCO) voor marketeers. Unica verstaat onder interactieve marketing het betrekken van elke klant en elke prospect in een dialoog via verschillende on- en offline kanalen, die gebaseerd is op hun gedrag, nu en in het verleden.

Unica 8 omvat ook vernieuwingen voor wat betreft cross-product-integratie op verschillende gebieden.
* Webanalyse: visuele selectie van online bezoekers voor cross-channel targeting en messaging, waardoor marketeers makkelijker kansen kunnen identificeren en hierop actie kunnen ondernemen.
* E-mailbezorging: hogere snelheid en betere prestatie van e-mailmarketing met krachtiger en geïntegreerde e-mailapplicaties, waaronder gehoste e-maildiensten via Unica OnDemand.
* Campagneplanning: verregaande integratie tussen Unica Campaign en Unica Marketing Operations. Dit zorgt voor end-to-end samenwerking in campagneplanning en -uitvoering, en biedt uitgebreider inzicht in voorspellingen en resultaten.
* Rapportage: nieuwe rapportages met geconsolideerde data vergelijken gedetailleerde campagnevoorspellingen en -resultaten op kanaal- of aanbiedingsniveau.

De nieuwe gebruikersinterface en nieuwe productreeks zijn onderdeel van het onlangs geïntroduceerde merkconcept van Unica 'MARKETING SUCCESS STARTS WITH U TM '. Dit motto weerspiegelt de nieuwe positionering van Unica en is terug te vinden op de nieuw vormgegeven websites waar vereenvoudigde en meer beschrijvende productnamen genoemd worden.

'Marketeers zitten altijd verlegen om nieuwe technologie die processen verbetert en stroomlijnt, zodat ze op kansen kunnen inspringen en sneller en beter beslissingen kunnen nemen. Dit maakt Unica 8 zo aantrekkelijk', zegt Matt Smith, vicepresident Marketing Services bij Best Buy. 'De nieuwe interface en het herziene dashboard zullen zonder twijfel bijdragen aan de gebruikservaring van marketeers.'

'Marketingactiviteiten evolueren zeer snel. Hierbij is geavanceerde technologie nodig, die marketingintegratie faciliteert en de effectiviteit ervan vergroot, terwijl de kosten gereduceerd worden en de behoefte aan IT-expertise afneemt', zegt Elena Anderson, vicepresident Productmarketing en Strategie van Unica. 'Met Unica 8 kunnen marketeers sneller en eenvoudiger interactieve campagnes uitvoeren en life cycle management toepassen: van idee - via creatie tot en met uitvoering.'

Unica 8 is een van de belangrijke introducties op de jaarlijkse gebruikersconferentie Marketing Innovation Summit (MIS) die plaatsvindt van 5 tot en met 7 oktober 2009 in Parijs. Op de MIS komen de nieuwste ontwikkelingen in marketingautomatisering, klantanalyse en interactieve en online marketing aan bod.

###

Over Unica

Unica Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende leverancier van marketingsoftwareoplossingen. De geavanceerde set van enterprise marketing management- en on-demand marketingoplossingen stelt klanten in staat om hun passie voor marketing om te zetten in waardevolle klantrelaties en meetbaar zakelijk succes. Met de oplossingen van Unica kan een organisatie al haaronline en offline marketing integreren en stroomlijnen. De interactieve benadering van Unica omvat klant- en webanalyse, gecentraliseerde besluitvorming, cross-channel- uitvoering en geïntegreerde marketing-operations. Unica telt wereldwijd meer dan duizend klanten die de Unica-marketingsoftware inzetten voor hun campagnes.

Het hoofdkantoor van Unica is gevestigd in Waltham, Massachusetts (VS). Verder heeft het bedrijf kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is beschikbaar op www.unica.com/benelux.