Persbericht
Emerce kiest WebAds voor online sales en marketing
Amsterdam, 14 september 2009 - Emerce, het crossmediale merk met uitgaven en events over online business en marketing, heeft WebAds gekozen om de online sales en marketing mogelijkheden van het merk verder te ontwikkelen. WebAds zal haar ruime kennis en expertise op het gebied van interactive advertising gaan inzetten om het potentieel van Emerce.nl beter te benutten.
Gijs Vroom, Uitgever Emerce: "Emerce heeft zich ontwikkeld tot een autoriteit in de Nederlandse wereld van online marketing en business. We hebben in het afgelopen jaar al verschillende stappen gezet om het redactionele profiel van Emerce aan te scherpen en meer dwarsverbanden te leggen met toonaangevende experts binnen het vakgebied. Nu is het tijd om ook de online sales en marketing mogelijkheden beter te benutten. WebAds heeft bewezen uitgevers en online merken prima te kunnen ondersteunen bij de verdere uitbouw en exploitatie van hun online sales. Van die kennis en expertise willen we graag profiteren. We zullen in de komende tijd samen de exploitatie oppakken en een aantal innovaties introduceren."
Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds: "Natuurlijk zijn we blij voor Emerce aan de slag te gaan. Emerce is een belangrijke bron van kennis, informatie en inspiratie binnen ons eigen vakgebied. Juist daarom vinden we een mooie uitdaging om onze expertise in te zetten om de bijzondere positie van Emerce.nl ook commercieel tot zijn recht te laten komen. Zo zullen we bijvoorbeeld iedere eerste maandag van de maand gezamenlijk een nieuwe of spraakmakende vorm van adverteren plaatsen op Emerce. De bezoekers van Emerce kunnen hier vervolgens hun mening over geven."
Emerce
Emerce gaat over online business en marketing. Emerce biedt managers en ondernemers inspiratie en biedt kennis om te kunnen innoveren. Dat gebeurt op verschillende manieren en vormen. Het crossmediale merk Emerce omvat het magazine dat 9 keer per jaar verschijnt, speciale edities zoals de Emerce 100, de site, emailnieuwsbrieven, webseminars, rss-feeds, via mobile en evenementen zoals Emerce eDay, Insights en Updates.
Emerce.nl is met 120.000 unieke bezoekers een van de meest bezochte sites voor media, marketing en e-business in Nederland. Een full time redactie brengt dagelijks het laatste nieuws. Daarnaast worden in 2009 tal van nieuwe diensten toegevoegd en heeft Emerce een scala aan toonaangevende experts betrokken voor hun bijdrage.
WebAds
WebAds verkoopt als media exploitant advertentieruimte namens 120 kwalitatieve sites op internet en op de mobiele telefoon. Uitgevers en sites waarvoor WebAds de advertentieverkoop verzorgt zijn o.a. MTV, TMF, De Pers, LinkedIn, IEX, Voetbal International (VI), WeerOnline, ZDnet, Mama&Zo en Blog.nl. Met dit brede netwerk aan sites bereikt het bedrijf maandelijks 6,5 miljoen Nederlanders en biedt daarmee één loket aan adverteerders, media- en reclamebureaus om hun reclamecampagnes effectief in te zetten. Internet en de mobiele telefoon zijn niet meer uit het leven van de consument weg te denken en kunnen dan ook niet ontbreken in de mediamix van de adverteerder. In de 11 jaar van het bestaan van WebAds is veel kennis en ervaring opgebouwd over wat wel en wat niet werkt op internet. WebAds steekt bewust veel tijd in de ontwikkeling van nieuwe advertentievormen en onderzoek. Hierdoor weet WebAds exact waar, wanneer en hoe doelgroepen het beste te bereiken zijn. Door de mogelijkheden en effecten van online media inzichtelijk te maken, wordt interactive advertising vergelijkbaar met traditionele media. WebAds heeft vestigingen in Amsterdam, Londen en Milaan. Meer informatie op