Gemeente Roermond

Eerste resultaten Servicepunt Detailhandel Roermond

Drie maanden na de opening zijn de eerste resultaten van het Servicepunt Detailhandel Roermond bekendgemaakt. Ondanks de vakantieperiode zijn er 32 bedrijven bezocht en 30 vacatures vervuld!

Op 9 juni jongstleden opende het Servicepunt Detailhandel Roermond haar deuren. Sindsdien is er hard gewerkt aan de opstart van het Servicepunt Detailhandel dat lokale ondernemers in de detailhandel ondersteunt op het gebied van arbeid en ondernemen, bedrijfsvoering en promotie van de sector. Lokale ondernemers in de detailhandel reageren positief op de vraaggerichte aanpak van het Servicepunt. De adviseurs gaan namelijk bij de bedrijven zelf op bezoek om te horen wat er leeft en speelt bij de ondernemer en welke onderwerpen door het Servicepunt opgepakt kunnen worden. Deze aandacht wordt erg op prijs gesteld, al blijkt daarentegen

dat een aantal ondernemers nog niet op de hoogte is van de activiteiten die het Servicepunt Detailhandel onderneemt.

Middels diepte-interviews inventariseren de adviseurs van het Servicepunt waar de behoeften van de ondernemers liggen. Uit de inventarisatie van het eerste kwartaal blijkt dat de behoefte voornamelijk ligt bij het thema winkelcriminaliteit. De vraag binnen dit onderwerp loopt uiteen van veiligheid in de winkel tot interne en externe derving. Het proces van aangifte doen wordt unaniem benoemd als ontwikkelpunt. Naar aanleiding van de uitkomsten van de behoeftepeiling gaat het Servicepunt Detailhandel aan de slag met het organiseren van een workshop over dit onderwerp.

Het Servicepunt Detailhandel is een samenwerking van Gemeente Roermond, UWV Werkbedrijf, het Citymanagement en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Het Servicepunt is gevestigd bij het UWV Werkbedrijf aan de Looskade. Voor meer informatie zie www.servicepuntdetailhandelroermond.nl. Eerste publicatiedatum: 14-09-2009 Bijgewerkt: 14-09-2009