Eerste resultaten Servicepunt Detailhandel Roermond
Drie maanden na de opening zijn de eerste resultaten van het
Servicepunt Detailhandel Roermond bekendgemaakt. Ondanks de
vakantieperiode zijn er 32 bedrijven bezocht en 30 vacatures vervuld!
Op 9 juni jongstleden opende het Servicepunt Detailhandel Roermond
haar deuren. Sindsdien is er hard gewerkt aan de opstart van het
Servicepunt Detailhandel dat lokale ondernemers in de detailhandel
ondersteunt op het gebied van arbeid en ondernemen, bedrijfsvoering en
promotie van de sector. Lokale ondernemers in de detailhandel reageren
positief op de vraaggerichte aanpak van het Servicepunt. De adviseurs
gaan namelijk bij de bedrijven zelf op bezoek om te horen wat er leeft
en speelt bij de ondernemer en welke onderwerpen door het Servicepunt
opgepakt kunnen worden. Deze aandacht wordt erg op prijs gesteld, al
blijkt daarentegen
dat een aantal ondernemers nog niet op de hoogte is van de
activiteiten die het Servicepunt Detailhandel onderneemt.
Middels diepte-interviews inventariseren de adviseurs van het
Servicepunt waar de behoeften van de ondernemers liggen. Uit de
inventarisatie van het eerste kwartaal blijkt dat de behoefte
voornamelijk ligt bij het thema winkelcriminaliteit. De vraag binnen
dit onderwerp loopt uiteen van veiligheid in de winkel tot interne en
externe derving. Het proces van aangifte doen wordt unaniem benoemd
als ontwikkelpunt. Naar aanleiding van de uitkomsten van de
behoeftepeiling gaat het Servicepunt Detailhandel aan de slag met het
organiseren van een workshop over dit onderwerp.
Het Servicepunt Detailhandel is een samenwerking van Gemeente
Roermond, UWV Werkbedrijf, het Citymanagement en het Hoofdbedrijfschap
Detailhandel. Het Servicepunt is gevestigd bij het UWV Werkbedrijf aan
de Looskade. Voor meer informatie zie
www.servicepuntdetailhandelroermond.nl.
Eerste publicatiedatum: 14-09-2009 Bijgewerkt: 14-09-2009
Gemeente Roermond