Ingezonden persbericht

- Persaankondiging -

Groot aantal initiatieven voor Pink Ribbon in oktober 2009
Organisaties steunen Stichting Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker

Bussum, 14 september 2009 - Jaarlijks komen er in Nederland 13.000 nieuwe borstkankerpatiënten bij. 1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. Slechts bij 5% van hen is erfelijkheid de belangrijkste oorzaak. Voorlichting over borstkanker en fondsenwerving voor de strijd tegen deze ziekte zijn dus van groot belang. Stichting Pink Ribbon maakt zich daar hard voor. Ondanks de economisch zware tijden zullen ook dit jaar in oktober, internationaal bekend als Borstkankermaand, een enorm groot aantal Nederlandse bedrijven en organisaties zich inzetten voor Stichting Pink Ribbon. Enerzijds zorgen deze organisaties voor financiële steun aan de Stichting en anderzijds zorgt hun communicatiekracht ervoor dat steeds meer vrouwen zich bewust worden van de risico's op borstkanker. Op www.pinkribbon.nl leest u meer over al deze acties.

Samen sterk voor Pink Ribbon
KPN en Samsung zetten zich dit jaar wederom in door een gezamenlijke actie waarbij limited edition Pink Ribbon telefoonpakketten worden verkocht. Sanoma Uitgevers brengt de zesde editie van het bekende Pink Ribbon Magazine uit. Het thema is 'Circle of life'. Het magazine ligt vanaf 22 september a.s. in de winkel. Estée Lauder verlicht wederom een belangrijk gebouw in roze, dit jaar is dat Carré in Amsterdam. Op 28 september vindt daar het Pink Ribbon Award Gala plaats. De AVRO zendt op 3 oktober een programma uit rondom dit gala. A Sister's Hope organiseert een tweedaagse wandeling van 60 kilometer. Tijdens de derde editie op 10 en 11 oktober zamelen honderden deelnemers geld in voor de stichting.

Een volledig overzicht van alle initiatieven die voor Stichting Pink Ribbon georganiseerd worden vindt u op www.pinkribbon.nl.

Campagne Stichting Pink Ribbon 2009
Net als in 2008 is de geluksarmband hét Pink Ribbon item van 2009. De armband is voor ¤ 9,95 te koop via de website www.geluksarmband.nl en in diverse winkels.

Met de campagne "Fijn dat we je aandacht hebben..." werft Pink Ribbon dit jaar donateurs (ontwikkeld door reclamebureau Bosley).

Stichting Pink Ribbon
Stichting Pink Ribbon is een fondsenwervende organisatie, die aandacht vraagt voor borstkanker. De stichting heeft als doel het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patiënten en hun omgeving te verbeteren. Met haar voor Nederland vernieuwende manier van fondsenwerving is zij binnen zes jaar tijd uitgegroeid van een kleine club vrijwilligers tot een stichting van naam. Pink Ribbon is een bekend merk geworden dat enorm veel vrouwen bereikt met haar bewustwordingcampagnes en jaarlijks vele donaties ontvangt. In deze relatief korte tijd heeft Pink Ribbon eraan bijgedragen dat borstkanker in Nederland op de kaart werd gezet en bespreekbaar is geworden. De kennis onder vrouwen over de risicofactoren is significant toegenomen en er worden wetenschappelijke onderzoeken en psychosociale projecten gefinancierd die zich o.a. richten op het verbeteren van de zorg voor borstkankerpatiënten. Dankzij een groot aantal initiatieven van bedrijven en particulieren stijgen donaties elk jaar: in 2007 werd 2,6 miljoen euro ontvangen en in 2008 werd ruim 3 miljoen euro ontvangen. Stichting Pink Ribbon heeft in 2008 een totaalbedrag aan 3,7 miljoen euro kunnen toezeggen aan een groot aantal wetenschappelijke onderzoeken en projecten die de zorg voor borstkankerpatiënten verbeteren. Op www.pinkribbon.nl is meer informatie te vinden over projecten die door Stichting Pink Ribbon worden gefinancierd.

- Einde bericht -

Noot voor de redactie (