Nieuwe fase in aanleg verkeersknooppunt op de E34 te Moerbeke

07/09/2009 16:01

Vlaamse Overheid

Op maandag 14 september start Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen met de volgende fase van de werkzaamheden op de E34 te Moerbeke. In de komende twee maanden worden de brugliggers geplaatst voor de nieuwe brug over de E34. Het verkeer zal twee rijstroken ter beschikking hebben, één in elke rijrichting. De nieuwe verkeerssituatie zal vooral tijdens de spitsuren en tijdens weekends met veel kustverkeer, hinder veroorzaken voor het verkeer.

Op maandag 14 september start Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen met de volgende fase van de werkzaamheden op de E34 te Moerbeke. In de komende twee maanden worden de brugliggers geplaatst voor de nieuwe brug over de E34. Het verkeer zal twee rijstroken ter beschikking hebben, één in elke rijrichting. De nieuwe verkeerssituatie zal vooral tijdens de spitsuren en tijdens weekends met veel kustverkeer, hinder veroorzaken voor het verkeer.

Vanaf 14 september starten de aannemers Aclagro en Aswebo met het aanvoeren en plaatsen van de 22 brugliggers voor de twee noordelijke overspanningen van de brug. Tijdens deze fase, die een maand zal duren, wordt het verkeer richting Zelzate door de middenberm geleid. Beide richtingen blijven beschikken over één rijstrook. Van 15 oktober tot 15 november worden de twee zuidelijke overspanningen aangepakt en zal het verkeer van kant wisselen.

De wegwerkzaamheden in Moerbeke gingen in februari 2009 van start. Het kruispunt van de E34 met de Kruisstraat is opgenomen in de lijst van gevaarlijke punten in Vlaanderen. Het wordt vervangen door een nieuw op- en afrittencomplex met een brug over de E34. Het nieuwe verkeersknooppunt zal een vlottere en veiligere verkeersafwikkeling mogelijk maken. De aanleg van dit knooppunt is bovendien het sluitstuk in de omvorming van de N49/E34 tot autosnelweg tussen Antwerpen en Zelzate. Het einde van de werkzaamheden is gepland in het najaar van 2010. Ze kosten 4,8 miljoen euro.

Bijlage: plan verkeersknooppunt E34 Moerbeke

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel