Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

VOGUE EYEWEAR & CHARMING BY TI SENTO
BENOEMEN
'THE ULTIMATE ITALIAN MODEL'

Amsterdam, 11 september 2009

VOGUE Eyewear, sieradenlabel CHARMING by Ti Sento en glossy Grazia hebben na een zinderende zoektocht voor 'The Ultimate Italian Model' het perfecte model weten te vinden! JYTTE HOEVEN sleepte de hoofdprijs in de wacht, waaronder een inschrijving bij MAX MODELS.

Een maand lang werden steden en stranden afgespeurd door een speciaal Vogue Charming promoteam op zoek naar het meisje met The Ultimate Italian Style. Uit een selectie van bijna 500 meisjes werden afgelopen week 20 kandidaten gekozen om op een finale casting te komen bij het tijdschrift Grazia. De kandidaten kwamen langs om zichzelf nog één keer te laten zien aan de vakjury, bestaande uit Emeline van der Vecht (Marketing Manager Luxottica Nederland), Lilian Leyenaar (IBB) en Grazia hoofdredacteur Hilmar Mulder. Jytte Hoeven is de uiteindelijke winnares van de Vogue Charming model search. Joni Heemskerk werd tweede en Eveline van Gendt eindigde op de derde plaats.

Casting
Woensdag 3 augustus was het dan zo ver: de 20 beste modellen mochten zich voor de laatste keer bewijzen tegenover de jury. Door middel van een casting bij Grazia, waarbij de jury - bijgestaan door Cara Schiffelers, Fashion Consultant Grazia - de kans kreeg om de meisjes beter te leren kennen en ze nog eenmaal op de foto te zetten, werd langzaam duidelijk wie de uiteindelijke winnares zou zijn en een professionele fotoshoot in de Grazia zou winnen.

Fotoshoot
Jytte Hoeven had volgens de jury niet alleen The Ultimate Italian Style, ze poseerde als een volleerd professional voor de camera tijdens de Grazia fotoshoot. Een dag lang werd zij opgemaakt, aangekleed en behandeld als een echt model waarbij ze door een professionele fotograaf gefotografeerd werd. Een meisjesdroom die uitkomt. Zelf vond Jytte het een ervaring waar ze totaal niet op gerekend had: "Ik deed mee aan de actie, nooit denkende dat ik als winnares zou eindigen. Deze ervaring vergeet ik nooit meer en ik hoop in de toekomst meer modellenwerk te gaan doen. Eerst mijn eindexamen afmaken...”

Cara Schiffelers: "Van alle 20 modellen die langskwamen, blinkte Jytte in het bijzonder uit. Voor ons was het een nieuwe ervaring om met een niet-professioneel model te werken. Jytte deed het uitstekend, we zijn zeer tevreden met het resultaat van de shoot."

Naast de exclusieve fotoshoot in Grazia, won Jytte ook vijf exclusieve Vogue zonnebrillen, twee Charming by Ti Sento armbanden met maar liefst 10 bedels die zij zelf mag uitzoeken en een Charming by Ti Sento phonetag. Als onderdeel van de hoofdprijs heeft modellenbureau MAX MODELS Jytte een inschrijving aangeboden. De exclusieve fotoshoot van Jytte - inclusief backstage reportage - staat in de Grazia die 14 september in de winkels ligt.