Ingezonden persbericht




PERSBERICHT

Philips sluit zich aan bij Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux

Als je eenmaal een film op Blu-ray Disc hebt gezien, wil je niet meer anders

Voorburg, 10 september 2009 - Philips sluit zich aan bij de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux. Deze stichting zorgt ervoor dat zoveel mogelijk mensen kennismaken met Blu-ray Disc en de maximale hi-def experience kunnen beleven. De Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux is verheugd met Philips als nieuwe partner. 'Ondanks de recessie neemt de populariteit van Blu-ray Disc steeds verder toe,' zegt Daniëlle Tamis, woordvoerder van de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux. 'Met Philips aan boord hebben we extra slagkracht om nog meer mensen enthousiast te maken voor Blu-ray Disc.'

Dit jaar kiezen filmliefhebbers massaal voor Blu-ray Disc, het high definition formaat dat 5 keer scherper beeld dan dvd geeft en een kristalhelder geluid. In het eerste halfjaar van 2009 zijn driemaal zoveel Blu-ray Disc spelers verkocht als in dezelfde periode vorig jaar. Er staan al meer dan 700.000 Blu-ray Disc spelers (incl. PS3) in de huishoudens in de Benelux. Ook alle nieuwe releases en filmklassiekers zijn in de beste beeldkwaliteit op Blu-ray Disc te bekijken. Van toptitels zoals Fast & Furious, Sneeuwwitje, Valkyrie, Angels & Demons en Harry Potter And The Half-Blood Prince wordt gemiddeld 20% op Blu-ray Disc verkocht. In het eerste halfjaar van 2009 is voor ¤ 11,9 miljoen aan films op Blu-ray Disc verkocht. In de Benelux zijn op Blu-ray Disc meer dan 700 films en PLAYSTATION(TM)3-titels, zoals Killzone 2 en Singstar verkrijgbaar.

'Blu-ray Disc is hét high definition format,' zegt Erik Brukx, Marketing Manager Audio Video & Multimedia Benelux van Philips. 'In september lanceren wij een uitgebreide range Home Cinema systemen met Blu-ray. Daarnaast verkopen wij diverse Blu-ray Disc-spelers. Wij vinden het belangrijk om deel te nemen aan de gezamenlijke promotieactiviteiten voor Blu-ray Disc. Want met elkaar kunnen we nóg meer mensen kennis laten maken met de optimale kijkervaring die Blu-ray biedt door de superieure beeld- en geluidskwaliteit. De reactie van mensen die voor het eerst de vijf keer scherpere beeldkwaliteit van Blu-ray Disc zien, spreekt boekdelen. Als je eenmaal een film op Blu-ray gezien hebt, wil je niet anders meer.'

De Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux geeft informatie over Blu-ray Disc, onder andere via de website www.experiencebluray.eu, folders, winkeldisplays en de media. Met promotietours langs winkelcentra laat de stichting het winkelend publiek zelf de ultieme hi-def ervaring beleven. In oktober gaat de promotietour weer van start.

Deelnemende bedrijven

Aan de stichting nemen bedrijven deel uit de consumentenelectronica, film- en entertainmentindustrie. De bedrijven zijn: Sony, Samsung Electronics, Panasonic Nederland, Philips, Sony Computer Entertainment, Warner Home Video, Twentieth Century Fox Home Entertainment, Walt Disney Studios Home Entertainment, Sony Pictures Home Entertainment en Universal Pictures Benelux.

Meer informatie over Blu-ray Disc is te vinden op: www.experiencebluray.eu. Hier staat ook een overzicht van verwachte releases en de beschikbare titels op Blu-ray Disc.




Ingezonden persbericht