Staatssecretaris Van Bijsterveldt ontvangt eerste exemplaar 7Days


7Days, dé weekkrant voor jong Nederland

AMSTERDAM, 20090910 -- Het eerste exemplaar van jongerenkrant 7Days is vanochtend in ontvangst genomen door de staatssecretaris van Onderwijs, Marja van Bijsterveldt. Tijdens de overhandiging benadrukte de staatssecretaris het belang van een goede jongerenkrant: "Nieuws vergroot de kennis en het kritisch vermogen van jongeren. 7Days draagt daaraan bij. Dus scholieren van Nederland: lees en leer!" 7Days is de geheel vernieuwde Kidsweek, de jongerenkrant die sinds 2003 verschijnt. Het nieuwe 7Days richt zich nog duidelijker op jongeren tussen de 12 en 18 jaar (leerlingen in het voortgezet onderwijs) en zorgt ervoor dat zij volledig op de hoogte zijn van nieuws dat zij belangrijk vinden.

7Days maakt nieuws voor jongeren relevant, helder en leuk. Een onafhankelijke redactie van 11 mensen werkt dagelijks aan een betrouwbare, toegankelijke en spraakmakende nieuwsvoorziening voor jonge mensen. Met nieuws en actualiteiten uit binnen- en buitenland, sport, wetenschap, boeken, film en theater, internet, tv, games, shownieuws en strips.

Midden in de belevingswereld
7Days neemt jongeren serieus en stimuleert hen nieuws tot zich te nemen. 7Days staat midden in de belevingswereld van jonge mensen. Daarom is er niet alleen een wekelijkse krant, maar vinden jongeren ook dagelijks vers nieuws op de uitgebreide nieuwssite www.sevendays.nl. Daar is ook het nieuwe wekelijkse 7Days Videonieuws te vinden. Met dit gebruik van verschillende mediavormen speelt 7Days in op de behoeften van jongeren. Die willen zowel snelle korte nieuwsberichten als langere artikelen met meer uitleg en duiding. Daarbij maakt 7Days een mix van `grote mensen' informatie in begrijpelijke taal en aansprekende onderwerpen die specifiek bestemd zijn voor jongeren.

De nieuwe naam voor Kidsweek
7Days is de nieuwe naam voor wat voorheen Kidsweek heette. De lezers van Kidsweek werden de afgelopen jaren gemiddeld steeds iets ouder. Dat had mede te maken met de opkomst van Kidsweek Junior, de krant voor kinderen in het basisonderwijs. De associatie met de naam Kidsweek werd door de ouder wordende doelgroep steeds meer als `kinderachtig' ervaren. Vandaar de nieuwe naam 7Days en een nieuwe lay-out, die iets volwassener oogt. De vertrouwde kwalitatieve inhoud, speciaal voor jongeren vanaf 12 jaar in het voortgezet onderwijs, blijft overeind.

Over 7Days
7Days is onderdeel van Young & Connected (Y&C), dochter van PCM Uitgevers. Met titels als 7Days, Kidsweek Junior en Pauze weet de uitgeverij jongeren op een aantrekkelijke crossmediale manier te interesseren voor nieuws en actualiteiten. Dit succes is bijzonder te noemen in tijden van vluchtig mediagebruik.





Ingezonden persbericht