Ingezonden persbericht


Persbericht

10 september, 2009

Hybris verzorgt webshop voor schoenengigant HUMANIC

~ Moderne cross-channel-communicatie dankzij onafhankelijke channel-infrastructuur ~

De Australische schoenenexpert HUMANIC heeft onlangs haar cross-channel-strategie ondergebracht bij hybris, leverancier van multi-channel-communicatie- en e-commerce-software. Sinds dit jaar kunnen er duizenden schoenmodellen online worden aangeschaft via de nieuwe webshop van HUMANIC, www.shoemanic.com. Hybris' Gold Partner Netconomy heeft binnen zes maanden een standaard winkelervaring gerealiseerd via verschillende kanalen, gebaseerd op hybris Commerce.

De Commerce-oplossing beheert de gehele webshop die HUMANIC up-to-date houdt met het geïntegreerde content management systeem (CMS). Dit omvat het structureren van alle product- en marketinginformatie en de automatische integratie van verschillende e-commerce-processen. Centraal databeheer - waarbij gebruik wordt gemaakt van PIM (Product Information Management) - zorgt ervoor dat advertentiecampagnes, aanbiedingen en modespecials goed samengaan, zowel on- als offline en in harmonie met de strategie van de webshop. Het voordeel hiervan is een gestandaardiseerde aanwezigheid voor de webshop en branches. "De volgende stap van ontwikkeling is een complete multi-channel-integratie in het bestaande branchenetwerk, rechtstreeks naar het verkooppunt", zegt Martin Barzauner, MD bij Netconomy.

Toegevoegde functionaliteit voor extra voordelen
Hybris heeft verschillende nieuwe functies ontwikkeld voor HUMANIC. Bijvoorbeeld de automatische suggesties die worden gedaan voor het kiezen van bijpassende accessoires, tassen en andere producten die samengaan met de geselecteerde schoenen. Daarnaast worden klanten regelmatig geïnformeerd over de laatste trends en nieuwste modellen via standaard promotiemateriaal en de Shoemanic Style Blog. De 'Tell-a-Friend'-functie kan hierbij gebruikt worden om interessante artikelen via mail aan te bevelen aan andere klanten. De zogenoemde 'Social commerce'-functies worden steeds belangrijker en zijn dan ook een enorm pluspunt voor de webshop van Shoemanic. Op deze manier kunnen klanten de perfect bijpassende producten bij de schoenen vinden.

"Het is ons gelukt om samen met hybris, Netconomy en onze andere partners een webshop te ontwikkelen van topkwaliteit, die voldoet aan de hoge eisen van HUMANIC", aldus Georg Zinell, MD bij HUMANIC. "We bieden alle producten online aan die klanten reeds kennen uit de winkel. De webshop is een nieuwe zakelijke mogelijkheid die naast het economische aspect ook het merk moet versterken en dient tevens als een extra marketingkanaal."

"Nu hebben HUMANIC-klanten de mogelijkheid om alle schoenen en accessoires zorgvuldig online te bekijken", zegt Ariel Lüdi, CEO van de hybris Group. "Daarnaast maakt HUMANIC van de gelegenheid gebruik om haar doelgroep via alle kanalen aan te spreken. Dit doen zij onder andere door de webshop te koppelen aan de fysieke winkels, zodat klanten altijd gericht benaderd worden wanneer zij aan het winkelen zijn."

(407 woorden)




Ingezonden persbericht