Ingezonden persbericht



---


Persbericht

Online autohuurders kiezen voor SunnyCars.nl

easyCar beste conversie, maar te weinig gevonden

Wanneer respondenten online op zoek gaan naar een huurauto voor een gezinsvakantie in Lissabon, is de kans het grootst dat ze kiezen voor een wagen uit de vloot van Sunny Cars. Dat wijst de recente Web Performance Scan van onderzoeksbureau WUA! uit. Ook de website van easyCar werd positief beoordeeld, maar blijkt aan vindbaarheid het nodige te verbeteren te hebben.

Het onderzoek
De respondenten kregen voor de Web Performance Scan de volgende casus overhandigd: `Je wilt een auto huren in Lissabon, om vier dagen met je gezin rond te kunnen reizen. Ga op het internet op zoek naar een huurauto.' De veertig deelnemers, allen tussen de twintig en achtenveertig jaar en ervaren met het internet, werden vervolgens geheel vrijgelaten in het bepalen van hun wensen en het opzetten van hun online zoektocht. Tijdens het onderzoek werden in totaal 74 verschillende websites bezocht, resulterend in 278 individuele beoordelingen.

SunnyCars.nl duidelijk en overzichtelijk
Geen enkele verhuurder werd door meer dan 60% van de respondenten gevonden. Sunny Cars doet het met 47,5% dan ook relatief goed. De conversie van de website is nog beter: 20% van de deelnemers besluit er een auto te willen huren. Uit de verschillende beoordelingen blijkt dat de website als duidelijk en overzichtelijk wordt ervaren, en dat het grote aantal zoekopties gewaardeerd wordt. Ook geven respondenten aan dat Sunny Cars betrouwbaar overkomt.

EasyTerra en Hertz volgen
Ook de websites van EasyTerra en Hertz werden door minder dan de helft van de respondenten gevonden, maar wisten dit niet te compenseren met een goede conversie. EasyTerra.nl scoort onder de maat op gebruiksvriendelijkheid en vormgeving, en straalt volgens de deelnemers weinig betrouwbaarheid uit. De website van Hertz geeft een betere indruk, en komt betrouwbaar over, maar weet niet te overtuigen vanwege een gebrek aan informatiewaarde. Zo blijken soms huurprijzen te ontbreken zonder opgave van een reden als het gebrek aan beschikbaarheid.

easyCar niet zichtbaar genoeg
De conversie van de website van easyCar is nog het meest indrukwekkend. De site werd door slechts 20% van de respondenten gevonden, maar door driekwart hiervan als favoriet aangewezen. easyCar.nl scoort eerste plaatsen op de deelaspecten imago, kwaliteit, vertrouwen en informatiewaarde. Een hoge notering in de uiteindelijke ranglijst wordt (vooralsnog) echter onmogelijk gemaakt omdat de website relatief weinig wordt gevonden.

Over WUA!
WUA! is dé marktleider in Nederland op het gebied van Web Performance en sinds 2009 dochterorganisatie van Effectory. WUA! heeft met de ontwikkeling van de Web Performance Scan een uniek product op de markt gezet. Met de Web Performance Scan helpt WUA! grote en middelgrote organisaties met het inzichtelijk en meetbaar maken van hun prestaties op het internet. Deze organisaties zijn hierdoor in staat hun prestaties voortdurend op gerichte wijze te verbeteren. Door de WUA! Web Performance Scan gebenchmarkt periodiek uit te voeren, meet WUA! precies of gedane verbeteringen en investeringen effect hebben op de prestaties van websites. In de visie van WUA! dient informatie uit onderzoek daadwerkelijk te zorgen voor verbetering van websites en de positionering binnen de betreffende branche.




Persbericht

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht