Blue Fox Enterprises N.V.

Persbericht

BLUE FOX LANCEERT NIEUWE PRODUCTLIJN LOFTTM

Vianen ­ 10 september 2009 ­ NedGraphics, een volledige dochtermaatschappij van Blue Fox Enterprises NV (BFE), kondigt vandaag een nieuwe online productlijn aan als onderdeel van een strategische heroriëntatie, die plaatsvond na de toetreding van een nieuwe raad van bestuur in het begin van dit jaar. Het product- en marktleiderschap dat NedGraphics heeft verworven in de afgelopen jaren wordt zo verstevigd en krijgt een bredere basis met dit nieuwe productpalet, dat gebaseerd is op de mogelijkheden die webtechnologie brengt.

Met NedGraphics heeft Blue Fox Enterprises NV (BFE) gedurende de laatste 30 jaar een leidende positie opgebouwd op het gebied van CAD/CAM software voor de mode- en textielindustrie. BFE zet deze kennis en expertise in teneinde marktaandeel te behouden en uit te breiden in bestaande en nieuwe, aanpalende sectoren.

LOFTTM is een innovatief technologieplatform dat ten doel heeft de klanten van NedGraphics direct te koppelen aan hun klanten en eindgebruikers. Het biedt ontwerpers en producenten de kans om zelf nieuwe product-marktcombinaties te ontwikkelen en zo hun vermogen om in te spelen op toekomstige life-style en consumententrends, te verhogen en te versnellen. Hiermee wordt LOFTTM een tool waarmee men zowel nieuwe markten als bestaande markten kan bereiken op een wijze die getypeerd wordt door begrippen als `mass-customization', `high-value economy' en `customer experience platform'.

LOFTTM is daarmee een klantgedreven tool dat ontwerpers en producenten, die onderdeel uitmaken van de LOFTTM business community, de mogelijkheid biedt om eigen foto's in te scannen. Met LOFTTM is men vervolgens in staat om de foto's te converteren naar een 3-D omgeving en zo te `spelen' binnen een eigen, reële virtuele werkelijkheid met de producten van de leverancier of het design van de ontwerper. Dit geeft een oneindig hoger niveau van realiteit in de online ervaring, iets dat niemand tot op heden kan bieden.

Door gebruik te maken van de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van visualisatie en gebruiksvriendelijke interfaces kan LOFTTM hiermee een inspirerende en zinvolle omgeving bieden die daadwerkelijk waarde toevoegt aan het beeldvorming- en selectieproces van de klant. Tegelijkertijd biedt het producenten en ontwerpers inzicht en kennis in het gedrag van hun klanten waardoor ze hen beter kunnen bedienen.

Jan-Hein Pullens, Chief Operating Officer van Blue Fox Enterprises NV stelt: "Sinds we in januari het roer bij Blue Fox overnamen hebben we ons gericht op het herstructureren van het bedrijf en het geven van een nieuwe impuls aan de uitvoering van het business plan voor de dochtermaatschappij NedGraphics. Zoals eerder aangegeven ligt de nadruk hierbij voor de komende drie jaar op het realiseren van een structurele omzetgroei en het bevorderen van efficiency binnen de organisatie. De launch van LOFTTM geeft ons en alle medewerkers enorm veel energie, met name omdat we zo onze loyale klanten en uiteraard nieuwe klanten daadwerkelijk iets in handen geven waarmee zij waarde toevoegen voor hun klanten. Dit is een overduidelijk voorbeeld van een win-win situatie voor alle partijen."


-einde


1





About Blue Fox Enterprises
NedGraphics, is a wholly owned subsidiary of Blue Fox Enterprises N.V (BFE). Through its subsidiary BFE has build up an impressive track record of developing and producing software solutions for the fashion and textile industry in 30 years.

BFE serves more than 3.500 customers through a global network of over 42 resellers and agents. Its 14 offices are ideally located in the leading textile, fashion and production centers of the world. To enhance and preserve its dominant market position NedGraphics continues to invest in its highly qualified staff, market research, and product development.

The corporate philosophy and professional approach of NedGraphics ensures a close working relationship with the finest designers and manufacturers by offering them solutions which are of the highest level of functionality. It enables its clients to improve their sales through minimizing "time to market", optimizing product development flow and reducing sampling costs. Each software solution is offered in a fully integrated modular system to guarantee the current and future operational performance. Blue Fox is listed on NYSE Euronext Amsterdam . More information on www.nedgraphics.com and www.bluefox.nl.